"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 20 בנובמבר 2011

מרק עם נודלס וקציצות עוף

זה התחיל מסוג של תמונה שהייתה לי בראש, של מרק שהייתי רוצה לאכול. שיהיו בו גם קציצות עוף וגם אטריות וגם ירקות.
לכן התחלתי מלהכין את ציר הירקות עם כל מיני גודי'ס שהיו לי בבית.
במקביל, הכנתי את קציצות העוף ובסוף זרקתי פנימה את האטריות.
יצא חורפי ומחמם, וגם משביע ומפנק ביותר.

מרק / ציר ירקות

חומרים


2 גזרים בינוניים
2 בצלים בינוניים
כמה שיני שום חצויות
5-6 פטריות שיטאקי
כמה שורשי ארטישוק ירושלמי (היו לי קטנטנים, אם כי בטח בהמשך החורף הם יגדלו)
חופן שורשוני אסטרגלוס מיובשים (טוב לחיזוק מערכת החיסון, פק"ל אצלי בכל מרק חורף)
תבלינים: מלח, פלפל, כורכום, כמה עלי דפנה, אפשר פלפל צ'ילי
חופן עלי כוסברה

אופן ההכנה

משרים את פטריות השיטאקי במים למשך 20-30 דקות.
קוצצים את הגזרים, הבצלים והארטישוק הירושלמי.
חוצים את שיני השום (כמה שרוצים, ככל שיש יותר, טעים יותר...).
בסיר גדול מניחים את הירקות, מכסים במים (לפי גודל המרק שרוצים), מוסיפים את האסטרגלוס ואת שאר התבלינים. מביאים לרתיחה ומקטינים את האש.
כשהפטריות מתרככות חותכים אותן (בלי הרגל הקשה) ומוסיפים למרק.
במקביל מכינים את כדורי העוף וכשהמרק רותח ומבעבע זורקים פנימה את כדורי העוף, כדי שיתבשלו להם היטב בתוכו ויוסיפו לעצמם ארומות וטעמים.
ב-10 הדקות האחרונות של בישול המרק מוסיפים אליו את האטריות (אפשר לבחור מה אוהבים: יש אטריות מאורז מלא, מחיטה מלאה, מכוסמין מלא וכן הלאה. מעבר לאטריות ה"רגילות").

כדורי עוף

חומרים

1/2 ק"ג עוף טחון
שום
בצל
תבלינים: מלח, פלפל, פפריקה מתוקה, כורכום, כמון- מה שאוהבים- אפשר אפילו ג'ינג'ר וכו'

אופן ההכנה

קוצצים את השום והבצל היטב, אפשר במעבד מזון.
מערבבים עם העוף הטחון ועם התבלינים.
יוצרים כדורים וזורקים אותם לתוך המרק רק כאשר הוא רותח ומבעבע.
נותנים להם להתבשל למשך 20-30 דקות בערך.

בהגשה אפשר להוסיף לצלחת עלי כוסברה קצוצים


בטבלה הזו אפשר לראות נתונים תזונתיים משוערים

סימון תזונתי עבור מנה\יחידה
אנרגיה339 קלוריות
חלבונים28 גרם
פחמימות32.9 גרם
שומנים11.5 גרם
פורטל תזונה, דיאטה, מתכונים ואוכל
© אנלייזר למתכון
עלולה להיות סטייה בנתונים.


6 תגובות:

  1. ואוווווו
    אין לי מילים
    את רוצה אותי בתור ילדה שלך אולי?

    השבמחק
  2. מוזמנת להצטרף לבלאגן.
    זה אומר שיהיו חלקים ביום בהם תצטרכי להצטרף לשאר ולבכות קצת, או רק ליילל. תלוי מה תבחרי

    השבמחק
  3. נשמע מעולה!
    בהשראתך, הכנתי גם מרק אסיאתי, קצת אחר:
    הכנתי ציר עוף אסיאתי- שאריות של עוף והודו, ג'ינג'ר מגורד, שום כתוש, הלמטה של הלימונית מעוך וכתוש, צרור כוסברה, בצל ירוק, קצת סוייה וקצת רוטב דגים תאילנדי. כל זה מתבשל קצת יותר משעה.
    אח"כ אפשר לזרוק לזה ברגע האחרון מה שבא. אני מתכננת לזרוק (נו כבר, שיהיה צהריים:-)) נבטי שעועית, כרוב, גזר גפרורים, טופו ואטריות אורז.
    אם רוצים לגוון אפשר לזרוק פנימה לציר יום אח"כ קציצות עוף / בשר.
    לפעמים אני מקפיאה חלק מהציר ומשתמשת כשמכינים מאכלים אסיאתיים.
    ואחלה בלוג, ורד!

    השבמחק
  4. איזה רעיון מגניב, גיגי

    השבמחק
  5. אה! ופטריות שיטאקי גם! איך שכחתי את השיטאקי.
    הפעם מנסה את הטריות.
    תודה ורד

    השבמחק
  6. הטריות אכן מגניבות וזה ממש כיף שיש להשיג אותן עכשיו יחסית בקלות (לפחות בסביבה שלי).

    השבמחק