"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שני, 21 בנובמבר 2011

קרוטונים תוצרת בית

לכבוד שבוע המרקים שלנו החלטתי להכין קרוטונים לבד בבית, משהו שאני אף פעם לא אוכלת בד"כ.
איילה עזרה לי בזה מאד, כי כשהיא אוכלת לחם (שיפון, מחמצת, איכותי של האופה השכונתי) היא מבקשת "בלי קליפה". אז הפעם שמרתי את ה"קליפות" ולא אכלתי אותן בעצמי


חתכתי אותן לריבועים ושמרתי בכלי בצד, עד שהצטברו מספיק שיצדיקו הכנת קרוטונים


ברגע האמת ערבבתי אותם בקערה עם מלח, עשבי תיבול למיניהם (אורגנו, תערובת של מנגולד וסלרי מיובשים, טימין) ושמן זית


שיטחתי בתבנית והכנסתי לתנור בחום של 200 מעלות למשך כ-15 דקות


בסוף פשוט הכנסתי למרק הפלפלים הקלויים


טוב, הם חוסלו באותו היום.... בפעם הבאה צריך כמות גדולה יותר, כנראה...
או שאולי אפשר להכין בכל פעם כמות שמתאימה למרק באותו היום...
בכל אופן, זה ממש קל ומהיר וממש טעים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה