"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 27 בנובמבר 2011

קציצות בתנור

אחרי המתכון של טלי, גם אני חייבת לשים מתכון של קציצות.
אולם הפעם נלך על קציצות אפויות בתנור. פשוט במקום לטגן אותן וכל הבלאגן (והבעיה הבריאותית) קוצצים אותן, מניחים בתבנית בתנור ומשגרים ל 20-30 דקות.

חומרים

1/2 ק"ג בשר בקר טחון
פיסת דלעת לא גדולה
בטטה קטנה
בצל גדול
כמה שיני שום (כמה שיותר...)
שפע של ירוקים (כוסברה, פטרוזיליה, סלרי, שמיר)
תבלינים: מלח, קארי, כורכום, כמון וכל מה שאוהבים (אצלנו בעיקר 2 הראשונים)
*** לפרוטוקול האוטואימוני AIP תבלינים "כשרים" ***

אופן ההכנה

מחממים תנור ל-180 מעלות.
בבלנדר מערבלים את הירקות (אפשר להוסיף גם קצת אגוזים אם רוצים. יאמי)

קצת מזכירה את התמונה של טלי, נכון?

איילה עוזרת, היא עושה "אווווּ"

בקערה מערבבים את הירקות הקצוצים עם הבשר והתבלינים, ערבוב טוב- בידיים!


היא מתחילה בעדינות

ואז אני מצטרפת סופסוף
ואפשר באמת להפשיל שרוולים


יוצרים קציצות ומניחים בתבנית (כדאי בנייר אפייה, כדי להמנע ככל שניתן מהלכלוך)

קצת כמו עוגיות, נכון?
אופים 20-30 דקות
מוציאים



ו....נהנים לאכול!

איילה טועמת ממעשי ידיה
וגם אומני מצטרפת לארוחה

אצלנו זו ארוחה בפני עצמה (עם כל הירקות שיש ביחד עם הבשר). אפשר לטבול בטחינה או בכל מטבל שנראה לכם מתאים.
אפשר, כמובן, גם עם מנה פחמימתית, אם רוצים, או כחלק מארוחה גדולה יותר.
מהנסיון שלי, לא הייתי צריכה אף פעם ביצה או פרורי לחם, או משהו שכזה. הבשר פשוט "תפס" את הכל.

9 תגובות:

  1. ורד.. את הדלעת את משאירה עם בקליפה?

    השבמחק
  2. כן.
    אני כמעט לא מקלפת ירקות בכלל. רק קולרבי, אולי, שאי אפשר לאכול את קליפתו. מעבר לזה, את כל הקליפות אנחנו יכולים לאכול.
    במטחנה הקליפה נטחנת גם כן ובבישול, היא מתרככת ואין בעיה לאכול אותה.
    הקליפות מכילות הרבה סיבים תזונתיים חשובים וממש ממש מתחת להן יש מאגר חשוב של נוגדי חימצון שהירק מכין לעת פציעה. ממש דומה למה שקורה בעור שלנו כאשר הוא נפצע.
    לכן, זה פספוס שלא לאכול את העושר התזונתי הזה בעיניי.

    השבמחק
  3. הלוואי שהיה בפוסט כפתור שהיה משגר את המאכלים לצלחת פה לידי.

    השבמחק
  4. וואהו, זה שדרוג שעוד לא חשבו עליו בבלוגר.
    אבל אפשר להציע להם...

    השבמחק
  5. נשמע מצויין!!! ננסה...
    רוצים מתכון ללביבות בטטה וטופו בתנור?

    השבמחק
  6. אני האנונימית... (עד שלמדתי לתפעל את הבלוג).
    לביבות בטטה וטופו עם ג'ינג'ר:
    מרסקים במעבד מזון: פטרוזיליה, כוסברה, 2-3 שיני שום גדולות, 3 בטטות יפות, אפשר בנוסף גם קולורבי, קישוא, דלורית, תפו"א, גזר, כל מה שיש...
    1/3 גוש של טופו (כזה שנמכר בואקום, משק מילר), 2 ביצים גדולות, נבט חיטה, מלח, ג'ינג'ר מגורד, כפית שטוחה קינמון.
    אני מורחת טיפה שמן זית על נייר אפיה, אופה כ 20 דקות צד אחד ועוד 5 דקות הופכת לצד שני.
    מעולה עם יוגורט עיזים או לבנה ביתית!! או סתם כך... ארוחת ערב מועדפת אצלנו. בעיקר שהילדים עושים את ה"אוווו" שבמעבד מזון, כמו אילה...

    השבמחק
  7. טוב, אני מבינה שהגיע הזמן להצטייד במעבד מזון.

    השבמחק
  8. אני בעד, רונית.
    יש לי אחד לא גדול, שעושה את העבודה בהחלט. משתמשת בו לא מעט...

    מישב, כל הכבוד על ההתגברות על הטכנולוגיה. בפוסט אחר בדיוק שלומית שאלה איך נפטרים מה"אנונימי" ולא ממש ידעתי מה לומר לה...
    נשמע מעולה המתכון שלך ללביבות. בדיוק חשבתי על זה שזה אחלה רעיון לחזור ללבב קצת, לקראת חנוכה...

    השבמחק
  9. הכנתי קציצות בהשארתך
    בסוף היה כ 50% בשרי והשאר ירק: פטרוזיליה שמיר כוסברא עלי סלרי בטטה עלי קארי עלי תרד ועלי כוביזה
    הוספתי קמח חומוס
    התיבול : כמון, כורכום, פלפל שחור קינמון זרעי כוסברא פפריקה מתוקה זנגויל מלח אטלנטי
    ובישלתי ברוטב בצל גמבה ועגבניות
    תודה להשראה
    דגנית

    וויי, נשמע מג

    השבמחק