"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שני, 30 בינואר 2012

ברוקולי מאודה עם מטבל חמאת בוטנים

את הבלוג של fooducate אני מכירה כבר כמה שנים ומייד מההתחלה הפכתי לקוראת נלהבת שלו.
יש בו מידע תזונתי בגובה העיניים, חידשוים בנושאי תזונה מרחבי העולם, מחשבות מענייניות לגבי תזונה מודרנית ומדיי פעם גם מתכונים נחמדים.

הפעם שבה את לבי מתכון פשוט יחסית ועל אף שלא כולם מחבבים פה ברוקולי החלטתי לנסות.
חמאת בוטנים יש לי רק לפעמים, כשאני חושבת על מנה בסגנון אינדונזי בד"כ. אם כי מסתבר שהילדים פה אוהבים חמאת בוטנים כמו שהיא.

פה מובא הפוסט המקורי (התמונה שלהם טובה יותר, אין ספק!)
כמובן שקצת שיניתי והתאמתי אליי.
מוזמנים לבדוק בעצמכם מה יותר נכון לכם

חומרים

2 פרחי ברוקולי גדולים
לרוטב: 2-3 כפות חמאת בוטנים חלקה, לא מתוקה
1 כף רוטב סויה
1 כף סילאן
1/2 לימון סחוט

אופן ההכנה

חותכים את הברוקולי לפרחים קטנים ומבשלים/ מאדים/ מקפיצים עד שמוכן לטעמכם [אני אידיתי את שלי מעל מרק שהתבשל לו בנחת]




בקערה מערבבים את חמאת הבוטנים עם שאר מרכיבי הרוטב, טועמים ומתקנים את מה שדורש שיפוץ

טובלים פרחי ברוקולי במטבל ונהנים מאד משילוב הטעמים


אז הסתבר לי שאין אצלי ביקוש גדול לברוקולי (לא תמיד זה ככה)

בכל זאת הגדולה הסכימה לנסות

ושגזר במטבל הזה הולך גם טוב, כך שממליצה להרחיב את מנעד הירקות לטבילה (האמת שהתכוונתי להוסיף גם כרובית שאפיתי בתנור, אולם זללנית הכרובית שלי חיסלה חצי כרובית מבלי להניד עפעף...).

מתארת לעצמי שאפשר להכין גם מטבל על בסיס טחינה. זה אולי ישראלי יותר מחמאת הבוטנים האמריקאית, אם כי גם זה נחמד לפעמים.

7 תגובות:

  1. אני מתה על רטבים עם חמאת בוטנים, זה נראה מעולה.
    אשמח גם למתכונים אינדונזים שהזכרת פה.

    השבמחק
  2. אידיתי נשמע נחמד. נסי גם התאדיתי......

    השבמחק
  3. אנונימי, לא הבנתי...
    משהו בעברית לא נראה לך נכון?

    השבמחק
  4. איזה קטע,בדיוק מצאתי את הבלוג הזה והמתכן הזה..אצלנו אוהבים חמאת בוטנים (ללא סוכר וללא תוספת שמן) וברוקולי גם.אחד אוהב חמאת בוטנים והשניה אוהבת ברוקולי אפשר לאחד אותם לאחד שאוכל ברוקולי בחמאת בוטנים?

    השבמחק
  5. היום היינו עם הילדים בסופר, והגדול ביקש כרובית.
    אידתי אותה והכנתי מטבל: חמאת שומשום, מעט חמאת בוטנים, מיץ לימון, מים , שום קצוץ, פלפל שחור כורכום ופפריקה.
    היה טעים. הגדולד אכל בהנאה, ובסוף הקטן השתכנע ואכל גם :)

    השבמחק
  6. אחלה רעיון! מעולה גם עם שעועית ירוקה

    השבמחק
  7. בהחלט!
    הולך עם המון דברים, רק לנסות

    השבמחק