"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 14 בפברואר 2012

גיליתי עוד סוג של סלמון נחמד

אני מאד אוהבת דג סלמון ולמזלי יש באזור שלי למצוא סלמון טרי בימים מסויימים.
אולם לא תמיד זה זמין והרבה אנשים מוצאים רק סלמון קפוא.
לאחרונה גיליתי מוצר של סלמון אפוי, שכבר מוכן לאכילה. רק לחמם ולאכול.
נחמד, נכון?



ביחד עם תבנית של ירקות מגוונים בתנור, זו יופי של ארוחת צהריים מהירה ומזינה

חומרים

נתח סלמון אפוי (לפי הגודל הרצוי. אני הייתי צריכה 2 נתחים כאלה ל-5 אנשים)
ירקות אפשריים: תפוחי אדמה, בטטות, בצל, שומר, דלעת, דלורית, כרובית, קולרבי, ארטישוק ירושלמי, סלק וכל מה שיש ואוהבים
שמן זית
תבלינים: מלח וכל מה שאוהבים

אופן ההכנה

את נתח הסלמון פשוט מחממים בתנור והוא מוכן. כדאי לעשות זאת ממש לפני הארוחה. 10 דקות הספיקו.
חותכים את הירקות לחתיכות בינוניות, מתבלים בשמן זית ובמלח (ובאילו תבלינים שעוד רוצים. לי מלח גס בהחלט מספיק) ושולחים לתנור המחומם ל 180-200 מעלות לכשעה (אפשר גם מעט פחות. תבדקו)


ו...זהו...
הכל מוכן

נזכרתי לצלם אחרי שנתח אחד כבר חוסל...

וכשתפוחי האדמה חוסלו כמעט ע"י הגדולה...

4 תגובות:

  1. נראה לי עדיף נתח סלמון קפוא ולהכין לבד לא?

    השבמחק
  2. הכי טוב זה להכין מנתח טרי, אח"כ מנתח קפוא.
    זו פשוט עוד אפשרות שהיא מוכנה להגשה מהירה, למי שאין לו אופציה כזו.

    השבמחק
  3. יש בגן שמואל ונראה לי שגם אצל פלדנשטיין

    השבמחק