"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שני, 27 בפברואר 2012

קציצות כבש ברוטב מתקתק

התחשק לי משהו עם טעם מאד מסויים. מכירים את זה, שבא לכם טעם מאד ספציפי?
רציתי קציצות שיהיה בהן גם כבש, טעם קצת אחר, וגם רוטב מתקתק כזה. לא עגבניות.
איכשהו תאנים מיובשות התחברו לי נפלא לקונספט הזה.
יצא לי בדיוק מה שחיפשתי, וזה לא דבר של מה בכך...

*** כדי להתאים לפרוטוקול האוטואימוני AIP אפשר פשוט להוריד את הצנוברים ואת הפלפל החריף וההל ***

חומרים

לקציצות: 1 ק"ג בשר טחון (בקר וכבש ביחד)
2 גזרים
1 קישוא
1 בצל גדול
כמה שיני שום
שפע של עלים ירוקים (כוסברה, פטרוזיליה, שמיר וכל מה שאוהבים)
2-3 כפות צנוברים
תבלינים: מלח, פלפל

לרוטב: 2 בצלים
2-3 גזרים גדולים
כמה שיני שום
6-7 תאנים מיובשות
תבלינים: מלח, פלפל, אפשר קצת פלפל חריף, קנמון, הל, ציפורן

אופן ההכנה

התחלתי עם הכנת הרוטב, כדי שהוא יתבשל וטעמיו יתכנסו לקראת הקציצות.
את הגזר חותכים לעיגולים, את הבצל קוצצים ואת השום פורסים. התאנים יכולות לחכות רגע, אולם בהמשך נרצה לחתוך אותן לקוביות קטנות


בסיר רחב מחממים מעט שמן זית, זורקים פנימה את הגזרים ומערבבים היטב.
אפשר לסגור את הסיר ל1-2 דקות, כדי שאלה יתקרמלו להם שם לבדם.
אח"כ מוסיפים את הבצל ואת השום לעוד ערבוב קל והזהבה.
מוסיפים מעט מים, אפשר גם מעט מעט סילאן, אם רוצים, אולם לא ממש חייבים. הגזר, הבצל והתאנים יביאו אותנו לטעם המעט מתקתק פיקנטי הזה שחיפשתי.
לא צריך הרבה מים, כדי שזה לא ייהפך למעין מרק. אני רוצה רוטב. אם כי ההחלטה, כמובן, בידיכם.
אם יש לכם, במקרה, מיי בישול של סלק, או מים מאידוי של ירקות כתומים מתקתקים, אפשר להוסיף במקום המים.
אחרי הרתיחה אני מוסיפה את התאנים הקצוצות. אפשר להשאיר תאנה אחת או שתיים כדי להניח מעל הקציצות אחרי שהן נכנסו כבר לסיר



במקביל אני קוצצת את כל הירקות במעבד מזון ומערבבת עם התבלינים, הצנוברים והבשר בקערה גדולה


יוצרת קציצות וכשהרוטב הצטמצם לו זמן מה והוא מבעבע, אפשר להתחיל לזרוק את הקציצות פנימה. כמה שנכנסות לכן, כדאי לצופף אותן בפנים


מעל, כאמור, אפשר לזרוק קצת מהתאנים הקצוצות ואפשר גם להרים קצת מהרוטב בכף עמוקה ולשפוך מעל הקציצות.

הקציצות יכולות להתבשל 20-30 דקות, או כמו שהיה אצלי כשעה על אש ממש ממש נמוכה (כי יצאתי לאסוף את הילדים בדיוק)

מצליחים להריח את זה? השילוב של הכבש והתאנים חלומי בעיניי


yummy yummy in my tummy!
כמו שאומרים אצלנו.
אני ובעלי התעלפנו מהקציצות


הגדולה אכלה, אולם העדיפה בלי הרוטב, כי הוא היה לה מתוק וזה היה מוזר ביחד עם המלוח.
הקטנים הגיעו שבעים מהגן.
נשארה לי עוד תערובת וביום שאחרי הכנתי אותה בלי הרוטב, פשוט כקציצות בתנור שנאכלו ע"י כולם.

מסקנה: מותר לאמא שיהיו לה גחמות.
זה בסדר אם לא כולם משתפים פעולה.
אני חיה עם זה בשלום ודואגת לפתרונות שיתאימו גם לאחרים, מבלי לוותר על עצמי.

5 תגובות:

  1. איפה קנית בשר כבש באזור?
    ועוד שאלה מה דעתך על התזונה הפליאו?

    השבמחק
  2. אני קניתי בשר כבש אצל הקצב שממנו אני קונה בשר (אם אני לא עושה הזמנה מרוכזת מאיזשהו מקום).
    בכרכור, פלדנשטיין, אם את/ה מהאזור.

    בד"כ אני עושה הזמנות מרוכזות מ"מרינדו" בגליל. הם מגדלים עגלים וטלאים ויש להם בשר מאד איכותי. אפשר להכנס לאתר שלהם ולבדוק.

    לגבי פליאו, אני מאד בעד בגדול.
    אם כי שמה לב, על עצמי, שלפעמים יש לי צורך בכמות גדולה יותר של פחמימות בזמן נתון ואני מאפשרת את זה.
    כמו בכל אג'נדה תזונתית, חשוב לי לא להיות נעולה על דבר.
    אולם בגדול כך אני משתדלת לאכול.
    בהריון זה מאתגר יותר, מודה. הגוף דורש את שלו.

    בדיוק קראתי לא מזמן פוסט של ד"ר מרקולה על הנושא הזה של התאמות אישיות ועל השילוב שמתאים לו באופן אישי (שגם דומה יותר למה שאני מתארת). כנראה שלכל גוף יש צרכים מעט שונים וחשוב, בעיניי, להגיב לצורך שעולה באופן אותנטי (ויכול להשתנות בין תקופות) מאשר להיצמד לאג'נדה כזו או אחרת.

    בכל אופן, אני משתדלת שאם כבר פחמימות אז שהן לא תהיינה בעיקר מבוססות גלוטן.

    השבמחק
  3. עשיתי את הקציצות הבוקר!
    יצא מצויין, השתמשתי רק בבקר, וציר עוף במקום מים.
    וכמו שכתבת- יאמי יאמי!
    תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. מגניב!

      קולטת ששכחתי להוסיף משהו חשוב.
      השתמשתי גם בתבלינים מתקתקים לתערובת הקציצות: קנמון, הל וציפורן

      מחק
    2. צודקת- זה בטוח ישדרג! נקסט טיים :)

      מחק