"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שני, 12 במרץ 2012

מרק עוף

עוד קלאסיקה שכזו, נכון?
ישנם ימים שפשוט מתחשק לנו וישנם ימים בהם מישהו מתחיל להראות סימני מחלה כאלה או אחרים, בכיוון של התקררות או שפעת ואז מייד אני מתגייסת להכנת סיר מרק טוב כזה.
זו הזדמנות מעולה להכניס פנימה חומרים שמחזקים את מערכת החיסון, שנוגדי דלקת, שמחממים. מעבר לטעם המעולה, כמובן.
מרק כזה עושה שימוש בחלקים עם אנרגיה עמוקה של עצמות העוף והמינרלים שהם מכילים, של שפע של ירקות ועלים ירוקים שמשלימים האחד את השני ביכולתם להשפיע על מערכת החיסון שלה, לגייס אותה להתחזק ולהיטיב עם התחושות שלנו.
ניתן לשלב פה צמחי מרפא ותבלין, שמעבר להוספת הטעם באמת הם גם בעלי השפעה של ממש על מערכת החיסון. כמו השום, הג'ינג'ר, האסטרגלוס, פטריות כוח יפניות, בצל, קנמון, ציפורן, פלפל שחור ועוד ועוד.
שילוב התבלינים הללו יכול להשתנות לפי הטעם ולפי הצורך החיסוני הספציפי, כי כל צמח משפיע בצורה קצת אחרת על מערכת החיסון.

חומרים

גרון הודו
נתחי עוף (לפעמים זה שוקיים, לפעמים כנפיים, לפעמים עוף שלם מחולק ואז אין צורך בגרון ההודו. מה שיש לי)
שפע של ירקות (אני לא פולנייה קלאסית): גזר, בצל, דלעת, שום, בצל, קישוא, תפו"א, דלורית, קולרבי, שומר, בטטה, שורש סלרי, שורש פטרוזיליה ועוד- כל פעם זה יוצא קצת אחרת ומשנה מעט את טעם המרק
תבלינים: מלח גס, פלפל שחור, פלפל חריף שלם (לפעמים מוצאיה אותו באמצע/ סוף הבישול), שורש כורכום טרי מגורד (או התבלין היבש, אם אין כבר טרי), חופן שורשוני אסטרגלוס, כמה עלי דפנה
עלים ירוקים: פטרוזיליה, סלרי, כוסברה, שמיר
*** ל AIP ול SCD לעשות התאמות עם הירקות והתבלינים ***

אופן ההכנה

מניחים את נתחי העוף והגרון בסיר גדול. מכסים במים ונותנים להם לרתוח


כשהם רותחים הם מוציאים קצף כזה, שאותו מוציאים החוצה בעזרת כף (לא תמיד יש לי קצף. גיליתי שיש פעמים בהן אין בכלל קצף. לא יודעת לומר מה אני עושה אחרת באותן פעמים).
בינתיים חותכים את הירקות לפיסות בינוניות


אחרי הרתיחה מכניסים פנימה את הירקות ואת התבלינים ומבשלים כשעה, עד שהירקות והעוף מוכנים


בסוף מניחים בפנים את העלים הירוקים לחליטה סופית



בהגשה אפשר לשים בצלחת מרק, נתח עוף, ירקות ועלים ירוקים לפי בחירה.
אצלנו הגדולים, כמובן, אוכלים את הכל.
הקטנה אוהבת 'רק את המים' ולפעמים נתחים מהעוף ואיזה גזר או בטטה.
האמצעי אוכל רק נתחים מהעוף (לפעמים).
והגדולה אוהבת את המרק, העוף וחלק מהירקות (בלי ירוקים בבקשה).

הכיף הוא שכל הירקות, התבלינים והעלים תורמים לטעם המרק ולאיכות המרפאה שלו. גם אם לא ממש אוכלים אותם. 

4 תגובות:

  1. אין אין אין על מרק עוף של אמא

    השבמחק
  2. ואצלנו ביום אחרי שמכינים את המרק, מוציאים את המרק מהמקרר ואני מוציאה עם כף את כל השמן שהצטבר למעלהואז המרק בלי השמן עוד יותר טעים.

    השבמחק
  3. חופן שורשוני אסטרגלוס??? מה זה? אשמח ואודה למענה,
    טליה

    השבמחק
  4. אסרגלוס הוא שורש שמאד מחזק מערכת חיסון.
    משתמשים בו כצמח מרפא, אולם ניתן לאכול אותו פשוט.
    אין לנו בסביבה שורשים טריים, אולם יש לנו שורשים מיובשים.
    ניתן להשיג אותם בחנויות טבע ואפשר לשלבם בבישולים וגם במרתחים של צמחים לתה.
    הטעם דיי נייטרלי, אין מה לחשוש ממנו.

    השבמחק