"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 29 במרץ 2012

אג פלייד לייס

גיסתי ומשפחתה טסו להם היום לתאילנד ואני אכולת קנאה.
לכן כשנותר אורז (צהוב) מאתמול החלטתי להכין לי מנה בסגנון תאילנדי.
כן, כן, אני יודעת שזה לא אותו הדבר ובכ"ז... זה כן נתן איזושהי תחושה.

למזלי, הגדולה שלי גם מאד אוהבת את המנה הזו והסכימה לשתף אתי פעולה ואפילו להוסיף קצת ירקות.
בד"כ אנחנו מכינות את זה רק עם רוטב צ'ילי מתוק (כן, כן, לא הכי בריא. מדיי פעם אני מרשה לעצמי...), אולם הפעם זה באמת יצא יותר משודרג

חומרים

בצל
פלפל אדום
גזר
אורז מלא מוכן (כמה שיש לכם ומתאים למנות שצריך)
ביצים (אצלנו החישוב הוא בערך 2 ביצים לאדם, אולם אפשר גם פחות)
רוטב סויה
רוטב צ'ילי מתוק

אופן ההכנה

הרעיון הוא להשתמש בשאריות של אורז מארוחה קודמת, אולם אפשר גם לגמרי להכין במיוחד.
ברור לי שהטעמים פה מאד מערביים ולא תאילנדיים קלאסיים, אולם זה סוג של זכרון כזה.
קוצצים את הירקות קטן קטן, כי זה הולך להתבשל ממש מהר.
במחבת מחממים מעט שמן קוקוס/ זית ומקפיצים את הירקות 1-2 דקות


מוסיפים את האורז ורוטב סויה וצ'ילי מתוק לפי הטעם ומערבבים היטב


בינתיים משקשקים את הביצים בקערה

איזה ביצים צהובות ומדהימות, נכון?
חברה קנתה היום תבנית גדולה והציעה לנו לחלוק איתה בביצי חופש מהממות שמישהו מגדל בחצר ביתו. ברור שמיד קפצנו על המציאה!

יוצרים גומה במחבת ושופכים אליה את הביצה המעורבלת ומתחילים לאט לאט לערבב את הביצה עם האורז והירקות


נותנים לזה להתערבב ככה למשך מספר דקות, או עד שהביצה עשויה.
טועמים ומתקנים תיבול לפי הצורך ומגישים



*** אפשר להוסיף איזה ירקות שרוצים. לפעמים אני זורקת פנימה אפונה קפואה, או כל שארית של ירקות שיש לי.
*** אפשר לשלב עם נתחי עוף/ בשר/ דג/ טופו.
*** אפשר להוסיף גם קארי תאילנדי חריף אמיתי כזה.

בתאבון!

תגובה 1:

  1. ורד
    מהו הירק הירוק שקצצת שם ולא ציינת במתכון?
    מתה על פלייד לייס

    השבמחק