"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שני, 16 באפריל 2012

תבשיל פטריות ומנגולד

אני כל הזמן מחפשת מה לעשות עם שפע המנגולדים (והתרד) שמשתוללים בחצר המורחבת שלנו. הם בכל מקום ובכמויות מטורפות...
אז הנה המצאתי מנה פשוטה שיכולה ללוות כל ארוחה. מעין סלט חמים שכזה.

חומרים

סלסילת פטריות פורטובלו (בטח אפשר גם סוגים אחרים)
5-6 עלי מנגולד גדולים
כמה שיני שום
חופן צנוברים
תבלינים: קצת פלפל חריף, מלח גס

אופן ההכנה

קוצצים את הפטריות ואת עלי המנגולד. פורסים את השום


במחבת עמוקה מטגנים את פרוסות השום מעט, מוסיפים את הפטריות לערבוב ואת התבלינים.
שופכים מעל את עלי המנגולד הקצוצים ומערבבים היטב


בשלב זה אפשר לכסות את המחבת לכדקה, כדי שהירקות יוציאו את הנוזלים שלהם. אפשר גם להוסיף משהו מעט נוזלי ממים ועד ליין או חלב קוקוס. איך שרוצים ולפי מה שיש


נותנים לזה עוד 1-2 דקות ועד שהמנגולדים מצטמצמים מעט ו...זהו, המנה מוכנה.
אה, רק להוסיף מעל את הצנוברים ולהגיש




2 תגובות:

  1. יאם! הלוואי שילדי יטעמו. אנסה בכל זאת.

    השבמחק
  2. מנגולד:
    שום, לימון ושמן זית עם מנגולד חלוט - מעולה.
    אבל בן הזוג הנצחי של המנגולד הוא העוף, הם הולכים מצוין ביחד. יש לי איפשהו מתכון למנגולד ממולא בעוף, משתמשים בחלק הלבן חלוט, ועושים סנדויץ של חזה עוף קצוץ בין שני לבנים של מנגולד, במתכון המקורי עוטפים בביצה וקמח ומטגנים, אבל בטח אפשר להחליף איכשהו. אם כך ואם כך, השילוב של מנגולד ועוף פשוט גאוני.

    השבמחק