"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום רביעי, 18 באפריל 2012

פוסט אורח- אורז צהוב עם צימוקים/ האורז של עליזה


נטע שלחה לי מתכון שהכינה בפסח.
למנה קוראים פולו קישמש polo kishmesh



חופשת פסח, הבייבי עם אבא, מה שמאפשר לי להכין מתכון אהוב, שמגיע היישר מעליזה, שהיא הסבתא של האחיינים שלי. אחותי, בעלה, אמא שלו - היא. 
הילדים של אחותי מתים על המנה הזאת, כך שזו ממש מנה לילדים. מה שכן, זה דורש קצת השקעה וזמן, וכמה כלים ללכלך, אבל לא מלא.
במקור זה עם אורז לבן. הכנתי עם אורז מלא עגול


יש גרסה עם מש, ואפשר גם בלי. אפשר עם תפוחי אדמה בתחתית, ואפשר גם בלי.
במקרה היה לי מש שהשריתי ונבט לו



אם מוסיפים מש, משרים לכמה שעות או לילה, ומבשלים בצד עד שרך. 
מבשלים כוס אורז מלא, מוסיפים מלח וכורכום. 10 דקות לפני שהאורז מוכן, מוציאים מהסיר לכלי אחר. (אורז לבן - מוציאים 5 דקות לפני שמוכן)


מטגנים 1-2 בצל (היה לי רק סגול, ורק אחד)


מוסיפים חצי כוס - כוס צימוקים שחורים קטנים. מכבים את האש ומוסיפים כמון (כפית שתיים)


אם בישלנו מש, מוסיפים למחבת, ושמים בצד.
(אני הוספתי את המש המונבט לבישול האורז לקראת הסוף)


בסיר הריק של האורז מוסיפים טיפה שמן, כורכום ומלח, ומניחים פרוסות תפ"א דקיקות ומטגנים מעט. תפוחי האדמה זה אופציונלי, אבל ידוע כחלק הכי שווה של האורז הזה... במיוחד אם הם יוצאים קריספי


על זה שמים שכבה של אורז, שכבה של תערובת בצל-צימוקים-מש-כמון. יוצא שלוש שכבות

זו התמונה הכי יפה בעיניי, נכון?

מוסיפים בסוף רבע-חצי כוס מים ומבשלים על אש קטנה עוד 20 דקות אם יש תפ"א, או 10 דקות אם אין.

אם מוסיפים מש, זו ארוחה מלאה.
אצלנו בבית, האיש צריך את הבשר שלו, אז על הדרך בישלתי בצ'יק חזה עוף מטוגן קלות בשמן קוקוס, מעט רוטב סויה, חלב קוקוס, וקארי, ושעועית ירוקה שנתנה צבע יפה. זו הייתה תוספת מעולה לאורז


תגובה 1:

  1. היי, כמה כורכום מוסיפים לאורז בהתחלת הבישול שלו ?

    השבמחק