"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 10 ביוני 2012

מקבץ מהמטעמים שאנחנו מקבלים כ"כיבוד לידה"

זכינו! באמת שזכינו!
אנשים יקרים נכנסים ויוצאים מאז הלידה (או כמו שהשכנה אמרה לי, אני כל הזמן רואה פה לפחות עוד רכב אחד) ומביאים אוכל טעים, מזין וכייפי שממש מקל עלינו את ההסתגלות, ההתארגנות, תקתוק הארוחות ועוד.

במיוחד לכבוד יום הולדתה של הגדולה שלי, החלטתי לשתף אתכם  בדברים המגניבים שמגיעים הנה (ואם תרצו מתכונים, אנסה לארגן). אולי בהמשך אעלה פוסט נוסף עם מנות נוספות

עוגת הדלעת שמיכל הביאה

פשטידת בצל שזהר, השכנה, הכניסה
רולדות עם שוקולד לשבת מלילך ואבי
פשטידת התרד של אמנון (את התרד הם קטפו אצלנו, היו כמויות)
נזכרתי לצלם רגע לפני שהיא חוסלה כליל
עד שבעלי עשה מבצע חיסול של התרד. קטף הכל, מיין בעזרת בני המשפחה שבאו לבקר ואת הכל אידינו מעט והקפאנו לשימוש בהמשך

ארוחת שישי ששרון וטלי הביאו (2 ארגזים עמוסי סירים הגיעו למטבח)

לזניה בשרית עם חצילים שתמר הביאה (הילדים הפתיעו את עצמם וחיסלו בארוחה אחת חצי תבנית. רפאל גילה שזה ממש כמו פסטה בולונז- יש פסטה, בשר ורוטב...)

יעלי הביאה תבשיל של אורז מלא, קינואה שחורה וירקות וסלט סלק חמוד!

שלי הכינה צ'אנה מסאלה (תבשיל חומוסים הודי פיקנטי)



התערובת ששי- לי הכינה לנו

פסטות ורטבים שמיכל ואורן גולדווסר שלחו לנו 

המון, המון, המון תודה לכוווווווווווווולם!

ומזל טוב לאומני- ליום הולדתה העשירי




3 תגובות:

  1. כמה אהבה!
    מחמם את הלב.

    השבמחק
  2. איזה כיף! ממש קהילה יש לכם...

    השבמחק
  3. קודם כל - מזל טוב!!
    באמת זכית!!!! חברות נפלאות יש לך!!

    אם יהיה לך זמן וכוח אשמח לקבל מתכונים (של הפשטידות ועוגת הדלעת)

    השבמחק