"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 24 ביוני 2012

זכינו! בפוסט אורח משובח של אפרת מ"אז מה את עושה כל היום"

את אפרת גיליתי פה. כן, כן, ממש פה בבלוג הזה.
קראתי ועניתי על תגובות שלה ועקבתי אחריה לבלוג שלה- "אז מה את עושה כל היום" ונדלקתי קשות!
איזה בלוג מהמם! ויזואלית, תוכנית, רעיונית. ממש נדלקתי!
ולא יכולתי שלא לפנות אליה ולבקש לקבל מזה [קצת] חלק...


לשמחתי היא הסכימה, רק היינו צריכות לתאם זמנים ו...זהו.
אז אני מגישה לכם היום פוסט אורח של אפרת ליכטנשטט,
ירושלמית פלוס פיצי אחד.
מעצבת גרפית בהווה אבל בעיקר חובבת אוכל, אכילה וכל מה שקשור.
משתדלת לנתב את האנרגיות שלי לכתיבה וצילום כדי לאכול פחות.


עכשיו מגיעה נקודת המבחן האמיתית לכל אלה - אני,
ששונאים את החורף ורק מחכים לקיץ
האמנם לזה חיכיתי?




דברים טובים בקיץ: 1. לאכול קרטיב על ספסל בצל




2. אבטיח
3. מקלחת קרירה
4. העובדה שאני פחות רעבה
5. ירושלים בלילה



6. לק בצבע זרחני 
7. קפה קר
8. הוויאנס
9. שיש אור בשמונה בערב


דברים פחות טובים (בגישה חיובית!)
1. שחמש דקות אחרי מקלחת כבר צריך עוד אחת



2. קרם שיזוף (שונאת!)
3. להכנס לאוטו
4. אנשים ששוכחים את הילדים שלהם באוטו (לא מצחיק)
5. חול


זהו, ממש אין הרבה דברים רעים בקיץ
קצת חם, אז מה, תשתו מים קרים ותרגעו.
הוא נשאר איתנו עד ספטמבר לפחות!


ובנתיים, שני מתכונים מוצלחים לסלטי חסה
שכדאי שזה מה שאני אתחיל לאכול אם אני רוצה להוריד את החולצה בים...

* * * * *

את המתכון הראשון קיבלתי מליאור המוכשר שקיבל מאחותו,
והרוטב שלו מוצלח ביותר, תדבקו במתכון!
המרכיבים כמו בכל סלט חסה, נתונים לשינויים ושדרוגים לפי טעמכם.

הסלט השני הוא של אמא שלי, והמרכיבים בו מעט יצירתיים,
התוצאה היא סלט משעשע וקליל.



- - - - - - - - - - - - -8<- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

מתכונים
סלט של אחות של ליאור
חסה
בצל ירוק
שני תפוחים או אגסים פרוסים דק
חמוציות/צימוקים
שקדים פרוסים

רוטב
חצי כוס שמן קנולה
2 כפות חומץ בלסמי
3 כפות מיץ לימון
כפית חרדל
2 כפות ריבת משמשים - סאן דל פור - אל תתווכחו - תלכו לקנות!
חצי כפית מלח
* אפשר ומומלץ לשמור את התפוחים בתוך הרוטב עד ההגשה


 - - - - - - - - - - - - -8<- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 


סלט של אמא שלי
חסה
נבטי חמניה
מלפפון פרוס דק
כמה תאנים מיובשות פרוסות דק
אגוזי קשיו
פלחי קלמנטינה/תפוז
(אמא שלי משתמשת בפלחי קלמנטינה משימורים - יוצא מאד טעים!)
אפונה קפואה של סנפרוסט (לא צריך להפשיר או לבשל, רק להוציא רבע שעה לפני שאוכלים)

רוטב
4 כפות שמן זית
שן שום כתושה
2 כפות חומץ בן יין אדום
2 כפיות סוכר 
מעט מלח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה