"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 23 באוגוסט 2012

ספרינג רולס

אני מרגישה שזה ממש מן טרנד כזה שנמצא סביבי ואני חייבת גם לנסות, למה לא?

אני קניתי דפי אורז, הכנתי שפע ירקות, מנגו וחביתה (כי כי זה מה שהיה לי זמין באותו הרגע), נשארו קצת אטריות קלפ.
הכנתי מטבל נחמד על בסיס חמאת בוטנים ו...יאללה לעבודה

חומרים

דפי אורז עגולים (יש בחנויות טבע, רמי לוי ובטח בעוד סופרים)
ירקות חתוכים למקלות (או, עוד הזדמנות להשתמש בחותך הז'וליינים שלי), או לחתיכות אחרות (היו עגבניות שרי חצויות ועלי חסה)
חביתה
אבוקדו
מנגו
מטבל: חמאת בוטנים, קצת רוטב סויה, קצת חומץ (אורז, אומבושי, בלסמי- מה שיש), מים ואם רוצים אפשר גם קצת סילאן

אופן ההכנה

מכינים כלי עם מים, בשביל לטבול את דפי האורז.
חותכים את כל הירקות איך שרוצים. אפשר גם להקפיץ אותם ברוטב כלשהו, או להשאיר "חיים".
מכינים את החביתה וחותכים איך שמתאים.
מכינים אבוקדו, כרצועות או כמטבל מתובל באופן האהוב עליכם.
את מטבל חמאת הבוטנים מכינים ע"י ערבוב הרכיבים, טעימה ותיקון התיבול



טובלים כל דף אורז במים למספר שניות, מניחים על משטח יבש (קרש חיתוך, צלחת שטוחה וכו').
מניחים בחלק התחתון של דף האורז (שלי בערך) את המילוי באיזה אופן שרוצים


מגלגלים היטב עד לסגירה ויש לנו "סנדביץ'".
אפשר לאוכלו כך, שלם. או לחתוך לשניים.
אפשר לטבול במטבל, או לאכול כפי שהוא



מנגו זה ממש מגניב פה

לעינת שגיא יש טריק נחמד של חימום מעט זמן בתנור, להשגת יותר קריספיות.
ובכלל יש ימבה מתכונים ורעיונות out there

[ בפעם הבאה ננסה עם עוף/ בשר/ דגים נראה לי]

ספרו מה עובד בשבילכם

2 תגובות: