"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 9 באוגוסט 2012

ממרח חילבה- אמרתי לכם שבעלי קיצוני, נכון?

זוכרים את זה שבעלי קיצוני לפעמים באוכל, נכון?
אז פתאום הוא נזכר שמזמן לא הכין לעצמו ממרח חילבה. והתחיל להכין...

צריך בשביל זה חילבה טחון- לוקחים זרעים, טוחנים במטחנת קפה/ תבלינים. צריך רק 2-3 כפות. אפשר גם לקנות טחון כבר, אולם זה הבדל משמעותי...

חומרים

2-3 כפות של זרעי חילבה טחונים
עגבניה בשלה
כמה שיני שום
צרור כוסברה קצוץ
תבלינים: מלח, פלפל, כמון (מי שרוצה חריף, מוזמן להוסיף פה)

אופן ההכנה

אחרי טחינת החילבה, משרים את האבקה בקערה עם מים. החילבה סופחת מים דיי מהר, כך שאולי יהיה צורך להוסיף עוד מים בהמשך


אחרי השרייה וספיחת המים במשך כמה שעות, התערובת הופכת רירית כזו (וזה החלק שלי אישית קשה איתו. אין לי שום בעיה עם הטעם, רק המרקם...). לוקחים מזלג ומערבלים אותה בעדינות\ קצת קשה להסביר את התנועה הזו, כמו ערבול- קיפול כזה. קצת כמו שטורפים ביצה, רק עם מרקם אחר


בכל אופן עובדים כך במשך 1-2 דקות ואז מוסיפים את שאר החומרים.
מגרדים פנימה עגבניה







מוסיפים שום וכוסברה קצוצים ותבלינים ומערבבים היטב







טועמים ומתקנים טעמים.
מתאים עם כל דבר כמעט ונשמר במקרר כשבוע.


2 תגובות:

  1. חופשי קיצוני!
    נכון שאף פעם לא טעמתי, אבל רק הריח עושה לי חשק.... להניק!!
    :-)

    השבמחק
  2. מתה על חילבה ואוכלת כזה הרבה תוסיפי קצת פלפל צ'ילי חריף ומעט כמון.

    השבמחק