"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 21 באוקטובר 2012

מרק חצילים- כן, כן, קראתם נכון!

אני יודעת שזה נשמע מוזר.
גם לי זה היה נשמע מוזר ביותר בפעם הראשונה בה נתקלתי ברעיון הזה. מי בכלל יכול לחשוב על להכין מרק מחצילים? מסתבר שזה קיים.
אני כבר לא זוכרת מתי בדיוק נתקלתי בקונספט החדשני הזה ולמה פתאום התחשק לי לבדוק את זה, אולם הגיע גם הרגע לזה.
הגיע היום בו התחשק לי להכין מרק מחצילים ובמקרה היו לי ארבעה יפייפיים במקרר שרק חיכו לייעודם.
התוצאה הייתה כל כך מלהיבה שגם כמה שעות אחרי, כשיצאתי והייתי במקום אחר וחזרתי הבייתה לא הפסקתי להתלהב מזה (אפילו שיצא שהכנתי עוד מרק באותו היום)

חומרים

4 חצילים יפייפיים
3-4 שיני שום (ברור שאפשר גם יותר)
מלח, פלפל שחור

להגשה: שמנת של פעם, פרמז'ן מגורדת, פסטו או חופן עלי בזיליקום קצוצים
*** אפשר גם לקחת את זה לכיוון אחר עם: רוטב סויה, ג'ינג'ר טחון וחלב קוקוס (לא ניסיתי, מודה, אולם כבר מדגדג לי, לפעם הבאה)

אופן ההכנה

קולים את החצילים. איך שאתם אוהבים ונוח לכם.
אני הכנסתי לתבנית בתנור של 200 מעלות ונתתי להם להסתובב לכל מיני כיוונים, עד שהם היו קלויים היטב מכל כיוון



מוציאים, מקלפים מהקליפה



מכניסים לסיר עם מים (לא המון, 2 כוסות בהתחלה ומוסיפים אח"כ עוד אם יש צורך) ועם שיני השום



טוחנים בבלנדר מוט ומתבלים.
מביאים לרתיחה, טועמים ורואים אם יש צורך בעוד תיבול או בעוד מים



מניחים בקערית מרק ביחד עם החומרים להגשה



מערבבים ואוכלים בהנאה

הגדולה שלי ממש לא אוהבת חצילים

היא אמרה שזה הדבר הכי טעים שהיא אכלה עם חצילים

וגם אחותה הייתה שם

7 תגובות:

  1. אם אני לא טועה, אני חושבת שטעמת מרק כזה אצלי.. ביום שהכנו פסטה. אני זוכרת שהיית בהלם מהרעיון. המתכון שלי שונה והוא מעלף!

    השבמחק
    תשובות
    1. יו, נכון ליה!!!
      איך שראיתי את שמך (עוד לפני שקראתי מה כתבת) נזכרתי מאיפה נשתל הרעיון אצלי בראש!
      מדהים כמה זמן יכול לקחת לדברים כאלה להבשיל.

      אשמח אם תשימי פה את המתכון שלך, זה היה ממש טעים!

      מחק
  2. יותר מאוחר אשלח את המתכון שלי. ושיהיה יומולדת שמח וטעים!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. היי
      אני מכינה המרק ללא קליית החציל, אלא מטגנת במעט שמן בסיר הרבה בצל וקוביות חציל קלוף.
      מוסיפה תבלינים כמו פלפל, אגוז מוסקט וג'ינג'ר טרי מגורר, ומטגנת קלות.. מוסיפה מים חמים לסיר עד למחצית גובה החצילים ומבשלת עד לריכוך. כשהתרככו החצילים טוחנת אותם בבלנדר מוט ומגיע לרמת הסמיכות הרצויה לי תוך כדי הוספת מים לפי הצורך, מתקנת טעמים ומוסיפה המלח וכן שום כתוש.. טעים טעים טעים!!

      מחק
  3. הנה המתכון של ליה מאור:
    הי ורד שולחת לך את המתכון שלי למרק חצילים. אם תרצי את מוזמנת להוסיף אותו לאתר שלך.
    החומרים:
    4 חצילים קלויים - אני אוהבת לשרוף על להבה גלויה למרות הלכלוך - שווה את הטעם.
    2 בצלים גדולים
    2 גזרים
    3 שיני שום כתושות
    4 עגבניות
    פלפל אדום
    תיבול- 1 פלפל שאטה קטן - (לאוהבי החריף בלבד), רבע כפית קינמון, 1/4 כפית אגוז מוסקט, כפית חוויאג' למרק.
    הכנה:
    בשמן זית - טיגון אידוי - של בצל, גזר , פלפל אדום, שום ובסוף תוכן החציל הקלוי וכל השאר. מוסיפים מים שיכסו הכל. מבשלים 15-20 דקות. אחרי שקצת מתקרר - מרסקים הכל.
    פעם הייתי מקשטת את המרק בפרוסה של חציל קלוי בתנור.

    השבמחק
    תשובות
    1. בדיוק היה לי דיון עם אחי על עניין קליית החציל על אש פ]תוחה.
      מסתבר שלא כולם אוהבים את הטעם החרוך שזה יוצר.
      יש המעדיפים קלייה עדינה יותר, בתנור.

      חבר'ה- לשיקולכם! מה שעובד עבורכם וטעים, הולך

      מחק