"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום רביעי, 21 בנובמבר 2012

ביף ג'רקי

אחרי שהכנתי סלמון ג'רקי ואחרי שהתחלתי להכניס לפעילות את מייבש המזון שקיבלתי במתנה מחברה (תודה מיכל!) הגיע הזמן לנסות להכין גם ביף ג'רקי.
זהו בשר שמשמרים אותו בייבוש. בדרך כלל בוחרים בנתח לא שומני.
בהתחלה הבנתי שמייבש המזון שיש לי אינו מותאם להכנת ג'רקי'ס ולכן הכנתי את הסלמון בתנור. זה היה יותר מדיי מסורבל ומצאתי את עצמי נמנעת מלהכין עוד, על אף שזה היה הצלחה גדולה!
ואז קראתי פוסט באחד הבלוגים של אמא שתארה שהיא מכינה במייבש דומה לשלי, בלי אפשרויות של טמפרטורות והחלטתי שאני הולכת על טסט קטן.

הוצאתי כמה נתחים מבשר שהכנתי לצהריים, חתכתי אותם דק, המלחתי והכנסתי למייבש.
כעבור 2-3 שעות הג'רקי'ס היו מוכנים והילדים התעלפו פה פשוט.
בגלל שהכנתי כמות קטנה רציתי שיישאר להם ליום המחרת לביה"ס והייתי ממש צריכה להילחם איתם שלא יחסלו.
כשהם חזרו למחרת השני מיד אמר לי שחיסל הכל ושניהם מייד ביררו אם יש עוד "חטיף בשר" שזוכה גם לשם "ממתק בשר" או "מסטיק בשר" כי זה קצת chewy כזה.
נתתי להם את המעט שנשאר ואז הם גילו שיש שרימפס לצהריים ופצחו בשיר "שרימפס, שרימפס, שרימפס!".
אני פשוט נפלתי מצחוק פה...

השרימפס הוקפצו בחמאה ומלח פשוט
השעועית עם שמן זית, רוטב סויה וסילאן
ארוחה נפלאה בפני עצמה

אז הכנתי נגלה נוספת, גדולה יותר. ק"ג בשר.
כשהיא הייתה מוכנה הבן שלי חיסל לבד כמעט מגש שלם (למייבש המזון יש 4 קומות של מגשים)

חומרים

נתח לא שומני של בשר (אווזית, שייטל, כתף עובדים הכי טוב עבורנו)
מלח גס

אופן ההכנה

אפשר לבקש מהקצב לפרוס לנתחים דקים ולרצועות.
אפשר גם להכין את זה לבד. לנוחותכם.
מניחים בקערה ומערבבים במלח גס. בערך 1 כפית של מלח גס על הכמות הזו, לדעתי.
[מאחר ואני קונה בשר מוכשר הפסקתי להמליח ואני מכינה נטורל, בלי תבלינים אחרים, אם כי בהחלט אפשר להשרות את הנתחים במרינדת תבלינים לספיחת עוד טעמים]
מניחים את הפרוסות בצפיפות על מגשי מייבש המזון ומפעילים.
לוקח בין 2-4 שעות לייבש את הבשר. זה תלוי בנתח ובמייבש



את הנגלה השנייה כבר עשיתי בצפיפות גדולה יותר



למי שאין מייבש, יכול להכין בתנור- לפרוס את נתחי הבשר על רשת התנור ולהכניס לתנור על 40 מעלות (החום הכי נמוך) למשהו כמו שעתיים- שלוש. תבדקו מדיי פעם, כדי לראות מה דרגת הייבוש של הבשר. משערת שזה ישתנה בין תנורים שונים ובהתאמה לסוג הבשר.

אני שומרת את זה בצנצנת סגורה במקרר ונותנת לילדים לנשנש כשהם מבקשים, או לקחת לביה"ס. בעלי לוקח ללימודים ולעבודה.
אפשר גם לחתוך לנתחים קטנים ולשלב בסלטים או בתבשילים מהירים, מוקפצים ועוד



*** עדכון 15/3/14: ביף ג'רקי נמצא אצלנו דרך קבע במקרר, אני מכינה באופן קבוע כי הילדים ממש אוהבים את זה ומרגע שזה נגמר הם לא מפסיקים לנדנד לי 'מתי תכיני? מתי תכיני?'
מכינה כמות גדולה של 2 ק"ג בערך בכל נגלה

5 תגובות:

  1. נשמע מעולה. עוררת לי את החשק לבשר

    השבמחק
  2. יצא לי מעולה! הכנתי כתף בהמלצת הצוות במרינדו, בגלל שהכנתי בטוסטר אובן זה לקח קרוב ל 5 שעות אבל יצא חטיף כייפי ומשהו שאפשר לקחת בכיף ליום עבודה בשטח. תודה :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. מגניב, קרן!
      טוסטר אכן מעכב את העניינים...
      אולי אפשר בפעם הבאה ללכת לעשות את זה אצל מישהו שיש לו תנור גדול ואז תוכלי להכין כמות במכה?

      מחק
  3. תשובות
    1. אין לי טורבו בתנור, התקלקל לי מזמן ומעצלנות עוד לא תיקנתי...

      טורבו אולי ייבש מהר מדיי, לא? וגם יעשה יותר רעש, נראה לי.
      הייתי מנסה בלי. בעצם, את הפיש ג'רקי הכנתי בתנור, עוד לפני שהיה לי מייבש המזון ויצא סבבה

      מחק