"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 10 בינואר 2013

גיליתי את אמריקה- מעין ניוקי ללא קמח חיטה בכלל

סבתא שלי מכינה מאכל שאהוב עלינו מאד שנקרא אצלנו "שלישקעס".
אני יודעת שיש לו שמות מרובים בבתים שונים "קליסקעס" "שלישקלעך" ועוד ועוד.
אלה מעין בצקניות כאלה.
בתכלס, זה ממש כמו ניוקי. ראיתי אותה פעם מכינה את זה. ממש ניוקי.
זה מעולה! אולם מרובה בקמח שאני כבר לא כ"כ אוכלת....

באחד הימים הכנתי מרק ירקות עשיר וטעים, המתאים בול ליום חורפי וגשום.
אם היה לי גרון או נתח כלשהו של בשר הייתי בשמחה מכניסה פנימה. אולם לא היו לי.
ובכ"ז רציתי עוד משהו כדי להפוך את המרק למשביע יותר.

ואז חשבתי על המעין ניוקים האלה ועלה לי רעיון איך להכין אותם.
זה יצא פשוט מ-ע-ו-ל-ה!!! וממש התרגשתי כאשר נתתי לבעלי לטעום וגיליתי שהוא כמעט חיסל את כל הצלחת (טוב, בהתחלה כעסתי עליו קצת, אולם אז הבנתי שזה כ"כ פשוט ומהיר להכין שלא נורא).
אותו הדבר בדיוק קרה עם הגדולה, כשהיא חזרה מביה"ס וטעמה.

חומרים

2 ביצים
7-10 כפות קמח שקדים
כ-5 כפות קמח טפיוקה (אני מניחה שזה יעבוד גם עם קמח תפו"א)
מלח, פלפל
שן שום קצוצה דק
חופן רוזמרין וטימין טריים וקצוצים

אופן ההכנה

בקערה מערבבים את הקמחים עם הביצים עד ליצירת בלילה יציבה.
מוסיפים את התבלינים הקצוצים.
אפשר לגמרי לשחק עם מינון הקמחים ואני מניחה שאפשר להגיע לכמות שווה של קמח השקדים והטפיוקה.

כדי להכין אותם יש לדאוג לסיר עם מרק חם ומבעבע.
אפשר להוציא ממיי המרק לסיר צדדי, אפשר לחמם ציר עצמות, אפשר לזרוק ישירות למרק ואפילו לצלחת אליה הוצאנו את מנת המרק. זה מוכן תוך 2-3 דקות בלבד.
הרעיון ממש דומה להכנת ניוקי- זורקים לנוזל המבעבע ברתיחתו מלוא הכפית מהתערובת. כמה שנכנס בסיר




זה ישקע בתחילה, יתנפח מעט ויתחיל לצוף.
כאשר כולם צפים, אפשר להוציא עם כף מחוררת.
אפשר גם להכין בסיר פסטה עם מסננת בפנים ואז להוציא רק את המסננת עם הניוקים.
אם הם נדבקים מעט לתחתית הסיר אפשר לנענע אותו קמעה ואז הם מתחילים להפרד וצפים בשלמות.

אפשר להוציא אותם למסננת או לצלחת שיתייבשו מעט




אפשר להשתמש בהם ישר, בתוך מרק


אפשר לטגן מעט עם שמן זית/ חמאה/ שמן קוקוס ותיבול כלשהו.
אפשר להגיש עם רוטב מעל, ממש כמו ניוקי- שמן זית, שום ופלפל חריף, עגבניות, שמנת ופטריות ועוד ועוד

   עם רוטב בולונז (כנסו, זה לינק)

מוקפצים בשמן זית עם רוטב פלפלים קלויים ופטרוזיליה (גם זהו לינק, אפשר ללחוץ עליו)

ממש גיליתי את אמריקה ועוד כל כך בקלות!

4 תגובות:

  1. ואוו! זה נראה ממש טוב!

    האם יצא לך לנסות באמת עם קמח תפו"א במקום קמח טפיוקה ויצא טוב?

    האם חייבים לאכול ישר או שניתן להכין כמות גדולה מראש, לשמור בקירור ולאכול מאוחר יותר (נניח אם אני רוצה להכין כמות גדולה לערב פסח?)

    תודה! רותם

    השבמחק
    תשובות
    1. היי רותם, אני מניחה שאפשר להכין כמות גדולה ולשמור.
      יצא לי לשמור את זה ליום- יומיים וזה היה סבבה.
      לא ניסיתי עם קמח תפו"א. לא רואה סיבה שזה לא יעבוד.
      אגב, מה הבעיה עם טפיוקה מבחינת כשרות לפסח? זה שורש... אין קשר לחמץ למיטב הבנתי

      מחק
    2. תודה :) כשרות פסח לא ממש מעניינת אותי, פשוט טפיוקה מוזר לי, לא יוכלה להסביר. ננסה :)

      מחק
    3. אה, אוקיי.
      אז את יכולה פשוט לנסות. זה עמילן חלקלק ונחמד כזה.
      תמיד דברים חדשים מוזרים לנו ולפעמים אנחנו מכירים משהו שממש יכול להכנס לנו למטבח ולבישולים למיניהם

      מחק