"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שבת, 19 בינואר 2013

שקשוקת השבת הירקרקה שלי

חזרנו מטיול שבת ארוך עם קהילת בית הספר של הילדים.
גם אתמול הצטרפתי לטיול של הכיתות שלהם.
יומיים רצופים של הליכת תענוג בשטח הירוק והיפה של אמצע החורף, עם תינוק על הגב וילדים מסביב.

לקח לי כמה זמן להבין מה הגוף שלי ממש מבקש ממני לאכול.
ואז ניגשתי להכין

חומרים

1 כף שמן קוקוס
4 בצלים
חופן נאה של עלים ירוקים (קטפתי מהגינה עלי חרדל, חוביזות, מנגולד. אפשר לצרף גם קייל, תרד, כרובים למיניהם, סלרי, פטרוזיליה ומה שאוהבים)
אופציונלי: 2-3 כפות של ממרח פלפלים קלויים עם עלים ירוקים
4 ביצים (כמובן שרצוי חופש, אורגניות וכו')
מלח, פלפל

אופן ההכנה

קוצצים את הבצלים לרצועות ונותנים להם להתקרמל במחבת עם שמן קוקוס, תו"כ ערבוב.
זה יכול לקחת הרבה זמן, כך ששימו על האש ותנו להם להתקרמל בזמן שאתם מארגנים את כל השאר.
כאשר רואים שהם מתחילים להשחים, הוסיפו מעט מים. כל פעם קצת, כדי שלא יישרפו ויקבלו צבע טוב.
בינתיים קוצצים את העלים (או יוצאים לקטוף ואז קוצצים, כמו שאני עשיתי).
מוסיפים אותם למחבת ומערבבים.
מערבבים פנימה גם את ממרח הפלפלים אם אתם מוסיפים ואת המלח והפלפל.
נותנים להכל להתבשל יפה ביחד למשך כמה דקות ואז שוברים פנימה את הביצים.
מפה הכל תלוי בהעדפה שלכם- יש המערבבים את הביצים כמו למקושקשת. יש המשאירים כעיניים.
יש ההופכים את השקשוקה אחרי זמן בישול מסויים.
יש המכינים אותה sunny side up כשהצהוב נותר נוזלי יותר (אני! אני! אני!).
בקיצור, איך שנכון לכם.

כשהשקשוקה הייתה בהכנה חתכתי עיגולי גזר וקולרבי סגול שהיו פריכים וטעימים ביותר.
זריתי מעליהם מלח גס, סחטתי מיץ מתפוז ושפכתי מעט שמן זית.
ערבבתי קלות ומה אומר לכם, זה באמת מעדן!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה