"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 29 בינואר 2013

קציצות עם עשבי תיבול

זה התחיל משיחה באחת מהקבוצות בפייסבוק, משהו על קציצות...
מודה שזה פתח לי את התאבון לקציצות (לא שצריך הרבה בשביל זה... אני מוכנה לאכול קציצות בכל סיטואציה כמעט, וכמעט מכל סוג) ומ אחר והיה לי בשר טחון שהפשרתי ותהיתי מה לעשות איתו זה התלבש לי בול.
יצאתי לקטוף כמה עשבי תיבול מהגינה (אתם חייבים את זה לעצמכם, אפילו באדניות... אפילו בעציצים... אין על עשבי תיבול טריים...) ועמדתי לקצקץ

חומרים

1/2 ק"ג טחון מעורב (בקר+ כבש זה מה שהולך אצלי בד"כ)
2 בצלים
2-3 שיני שום
חופן עשבי תיבול: אורגנו, זעתר, רוזמרין, טימין- מה שזמין לכם
מלח, פלפל, כורכום, קנמון
2 שזיפים מיובשים
אופציונלי: פלפל חריף קצוץ [הכנתי חלק מהתערובת עם הפלפל החריף, כי לא כולם אוהבים]

אופן ההכנה

מחממים תנור ל-180 מעלות.
מכינים תבנית לתנור עם נייר אפייה.
במעבד מזון קוצצים את עשבי התיבול (אפשר גם לקצוץ בסכין, למי שאין או מתעצל להוציא מהארון). מוסיפים את הבצלים, השום ואת התבלינים והשזיפים







מוציאים לקערה ומערבבים בידיים עם עם הבשר הטחון


מקצקצים בגודל הקציצות הרצוי לכם ומניחים בתבנית בתנור לכ-10-15 דקות


אכלנו ביחד עם תבשיל של ירוקים וכרובית מוקפצת וטחינה

ביחד עם הכרובית המוקפצת על המצע הירוק


2 תגובות:

  1. תודה על הרעיון! השתמשתי במה שהיה לי בבית- בעיקר כוסברה ופטרוזליה. אחלה!

    השבמחק