"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום רביעי, 27 בפברואר 2013

מה אוכלים באתגר הפליאוליתי?

היום השלישי לאתגר כבר אוטוטו נגמר ואני יושבת לכתוב פוסט לתחילת היום הרביעי.
ימים עמוסים, מלאים, טובים. לא מגיעה לשבת ולכתוב פוסטים של ממש [מזל שיש לי כבר כ"כ הרבה מתכונים שווים פה, אז אני מרגישה בנוח קצת "להזניח"].
לכן אראה הפעם בעיקר תמונות, כדי לתת את התחושה של הזמנים המיוחדים האלה.

אמנם לא ערכתי באמת שינויים משמעותיים בתפריט שלי, כי ממילא אני על תזונת פליאו כבר המון המון זמן ובכ"ז לומדת כמה דברים חדשים, עושה התאמות, מתמודדת עם תחושות שונות.
אתגר.

רגע לפני שהתחלנו הכנתי שוקולד מדהים עם שקדים וזרעי צ'יה.
הספקתי לטעום ממנו קצת והקפאתי אותו, עד תום האתגר.
כן, שוקולד איכותי הוא בהחלט האתגר שלי!

הכנתי למשלוחי מנות פשטידוניות ברוקולי אישיות.
בסוף בעלי לקח אותן למסיבת פורים

פירה מ(קצת) תפו"א, שורש סלרי ויוקה שנשאר מארוחת ערב הפך בבוקר ללביבת מחבת גדולה, ביחד עם 2 ביצים, סלרי וכרישה

במסגרת האתגר מורידים גם את השימוש בחמאה, כך יצא שהכנתי גהי לראשונה בחיי.
איך אמרה איילת (כנסו, זה לינק למתכון הפשוט שלה להכנת גהי) זוהי תחילתה של ידידות מופלאה (או אולי דניאלה?)

תבשיל מגניב של זוקיני, ברוקולי, כרוב וקוביות כבד עגל בניחוח הדרי

שושני סלמון כבוש עם שמיר קצוץ

הם נפלאים גם בביצים המקושקשות המושלמות א-לה גורדון רמזי (רק עם קרם קוקוס במקום שמנת, כי בכ"ז אתגר...)

פינוק אחה"צ שהכנתי לבעלי ברגע של שבירה קלה כבר ביום הראשון:
תותים עם בשר קוקוס טרי (מכזה קוקוס ששותים. יש עכשיו לקנות בארץ. יאמי!), קצת שמן קוקוס ומעט קנמון מעל


טוב, התינוק קורא לי, אז כנראה שזה סימן לעצור, נכון?

3 תגובות:

  1. נראה טעים...
    מה זה הבשר קוקוס טרי מקוקוס ששותים?? יש לך שם או לינק בשבילי?

    השבמחק
    תשובות
    1. יש קוקוסים טריים לשתייה בארץ.
      יש בחנויות טבע ובטח בת"א גם במקומות אחרים.
      זה נמצא בד"כ במקררים.
      אחרי ששותים את מיי הקוקוס הטרי מקלפים/ מגרדים מבפנים את התוכן של בשר הקוקוס מבפנים.
      זה יאמי ביותר

      מחק