"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 12 במרץ 2013

פליאו צמחוני- יש חיה כזו?

הרבה אנשים שואלים ומתעניינים בתזונה הפליאוליתית, במיוחד מאז שיש יותר ויותר כתבות בטלוויזיה ובאינטרנט ועוד ועוד אתרים (תבדקו את המיזם החדש של ענת).
מאידך להרבה אנשים לא קל עם אכילת בשר באופן קבוע.
יש לי לא מעט לומר על זה, אולם אני בהחלט מבינה את המסעות שאנשים צריכים לעבור לפעמים בפן התזונתי ולפעמים זה עובר גם דרך צמחונות. לכן חשוב לי להתעכב על "פליאו צמחוני", כי מסתבר שיש חיה כזו.

נשאלת השאלה מהי צמחונות? שהרי יש שלל הגדרות למונח הזה וכל צמחוני מוצא את עצמו במקום אחר על הסקאלה.
יש שאוכלים מוצרי חלב או ביצים או דגים, או כל קומבינציה ביניהם.
כבר שמעתי גם על אנשים שהגדירו עצמם צמחונים ואכלו "רק" עוף וגם כאלה שאוכלים 80% מהצומח ועוד 20% מהחי ועל כן מחשיבים עצמם צמחוניים.
תסכימו אתי שזה אכן מבלבל...

אנחנו יודעים שבני אדם התפתחו על מגוון תזונתי רחב ולא מן הנמנע הוא כי בעידנים מהעבר היו תקופות בהם אכלו יותר דגים ומאכלי ים ומעט ביצים שמצאו ואולי גם עופות קטנים. לא תמיד היה בשר ציד בשפע.
חלב ומוצריו כבר שייכים לעידן אחר בהחלט. אלה לא היו זמינים לבני האדם, אלא מרגע שהפכו לחקלאים והתחילו לגדל בעלי חיים למיניהם ולהשתמש גם בחלב שלהם.
אולם אם יש התאמה גנטית שכן קרתה לאורך 10,000 שנות האבולוציה האחרונות זו ההתאמה של אחוז קטן מהאוכלוסיה לחלב ומוצריו, כך שעם כל הביקורת שיש למוצרי חלב, יש גם את אלה המקדמים צריכה של חלב מלא ולא מעובד.

מה נכון?
אף אחד לא יוכל לומר לכם, מלבד מה שאתם מרגישים

הנה כמה רעיונות עם דגים
מטבל על בסיס דגים לירקות מאודים
סלמון בתנור
דגים בתנור, עם מילוי בבטן
מרק דגים
קציצות דגים



מה אפשר לעשות עם ביצים?
פשטידת כרובית או ברוקולי
לביבות בתנור
שקשוקה ירוקה
וגם לחם או פנקייק מגניב על בסיס ביצים




ומוצרי חלב?
אפשר להכין לבנה לבד
פשטידת פטריות מהממת (שמהבסיס שלה אפשר להכין מגוון של פשטידות שונות ומגוונות)
את הפיצה הזו כבר ניסיתם? תודו שהיא מפתיעה (גם בטעם שלה...)
וכמובן שגם סלטים מעניינים כמו זה או זה שיכולים להיות ארוחה בפני עצמה



אז מה דעתכם על צמחונות?
איזה סוג של צמחונים אתם? האם זה מרגיש לכם נכון לקרוא למי שאוכל חלק מהמוצרים מהחי "צמחוני" או שצריכה להיות הגדרה אחרת?
הנה, ראיתם, אפשר לאמץ את עקרונות תזונת הפליאו ביחד עם צמחונות


2 תגובות:

  1. יופי של פוסט. האמת שאנחנו תמיד בהתלבטות..לא תמיד מרגיש לנו טוב עם בשר וביצים, הרגשנו את זה באתגר. נראה לי שזה קשור בעיקר לתנאי הגידול. התחושה של מה מכניסים לך לאוכל כשאתה אוכל מהחי, היא לא נעימה. מה שבצומח, אני מקווה שכשקונים אורגני נמצאים במקום אחר.
    מניחה שכל אחד צריך להגדיר את עצמו לעצמו וזה גם בסדר לעדכן הגדרות...
    שיהיה לכולנו חג שמח במיוחד, של חירות הגוף והנפש!

    השבמחק
  2. חחח,מכירה את זה:המון אנשים אומרים לי אנחנו לא אוכלים בשר.צימחונים?. לא,פשוט עוף ודגים לא נחשבים בשר.......

    השבמחק