"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 17 במרץ 2013

עוף שלם וירקות בתנור

אני יודעת שכתבתי בעבר פוסט על עוף שלם ב slow cooker אולם הפעם הכנתי את זה עוד יותר פשוט וזה יצא פשוט אלוהי.
לא ממש צילמתי את התהליך. גם כי אין ממש מה לצלם וגם כי חשבתי שלא אעלה את זה, אולם זה יצא ממש ממש טעים והחלטתי בכ"ז לצלם, כך שיצא לי לצלם רק את השלב הסופי, של ההגשה לשולחן. אולם באמת מדובר במשהו סופר פשוט.
אם אין לכם סיר לבישול איטי, מניחה שגם סיר ברזל לתנור או תבנית יעשו את העבודה (ממליצה על הראשון).

חומרים

עוף שלם- רצוי אורגני (נכון קטן יותר, יקר יותר, אולם אין מה להשוות מבחינת תנאי הגידול, האוכל שלהם ושלל החומרים שאין בהם. שווה את ההשקעה בעיניי)
שלל ירקות (היו לי כמה תפו"א, בטטה אחת, 2 גזרים וחבילת גבעולי סלרי)
*** לפרוטוקול האוטואימוני AIP ולדפ"מ SCD להתאים את הירקות המותרים ***
מלח, שמן זית, פפריקה *** לפרוטוקול האוטואימוני AIP ולדפ"מ SCD תבלינים שמותרים ***
1 כוס ציר עצמות (עוף?) או מים

אופן ההכנה

חותכים את הירקות לחתיכות בינוניות ומניחים בתחתית הסיר.
את גבעולי הסלרי חותכים לגודל בינוני גם כן ומוסיפים לסיר.

שוטפים את העוף ומנגבים במפית נייר.
מטפטפים עליו מעט שמן זית, מלח והרבה פפריקה מתוקה (כמובן שאפשר לשחק עם התבלינים. להוסיף או לשנות לפי העדפותיכם) ומתחילים לעסות אותו מכל הכיוונים. אפשר גם קצת בפנים ומתחת לעור.
מניחים את העוף מעל הירקות, מוסיפים את הנוזלים ומפעילים את הסיר.
אפשר לבשל על high למשך 4 שעות בערך, או על low למשך 6-8 שעות.

כאשר מוכן ממליצה לקחת מגש גדול ולהניח במרכזו את העוף ואת הירקות מסביב.
זה גם יפה וגם מגרה לאכול את כל המסביב


העוף יצא רך ונימוח, אפילו החזה שנוטה להיות יבשושי לעתים.
אין ספק שזו הדרך המועדפת עליי להכנת ולאכילת עוף.
מיותר לציין שהכל חוסל...
טוב שהסיר כבר היה בחוץ, כך המשכתי להכין איתו ציר עצמות מהעוף שרק נאכל (אלה שלא נאכלו על ידינו, כי היו כ"כ רכות וכייפיות לאכילה)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה