"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 9 באפריל 2013

מכינים שוקולד בבית

כבר הרבה זמן שאינני קונה שוקולד בשבילי, כלומר מריר טוב כזה עם % מוצקי קקאו גבוהים.
אני פשוט מכינה לבד.
וזה באמת דיי פשוט ואפשר לשחק עם הממתיקים וכמויותיהם ועם תוספות למיניהן.
הילדים, כמובן, אוהבים את העאלק שוקולד שלהם, אם כי מוכנים לטעום גם משלי ולפעמים גם מאד אוהבים.

חומרים

חמאת קקאו
מסת קקאו
ממתיק כפי ראות עיניכם: דבש, סילאן, מייפל, סטיביה, סוכר ועוד
תוספות למיניהן: קוקוס, אגוזים/ שקדים קצוצים, גוג'י ברי'ס, זרעי צ'יה, פשתן טחון, ליקר כזה או אחר, קנמון, וניל, קליפת תפוז/ לימון, חלב/ שמנת ועוד ועוד

אופן ההכנה

מכינים תבניות שמתאימות לשוקולד, יש מסיליקון מגוון גדול של צורות.
אני אוהבת גודל קטן יחסית, כי השוקולד מאד מרוכז ואין צורך בחתיכות גדולות.

בסיר כפול (כמו בן מארי) ממיסים חמאת קקאו ומסת קקאו, ביחס של 1:3 בערך לטובת מסת הקקאו


כשהכל נמס מוסיפים את הממתיק. גם פה צריך להתנסות ולהתאים את הכמויות. אחרי שהשוקולד מתקשה יש לו נטייה להיות מתקתק יותר, אז תתנסו בזה.
עכשיו אפשר להוסיף את התוספות ולערבב היטב.

ממלאים את התבניות בתערובת ומכניסים למקפיא לכחצי שעה.
כאשר השוקולדים מתקשים אפשר להוציאם מהתבניות ולשמור בכלי סגור במקרר, כי בחוץ הם נוטים להיות רכים יותר


אפשר גם להניח את התבניות במקרר ליותר זמן

הבת שלי הכינה ערכה להכנת שוקולד כמתנת יומולדת לחברה.
רעיון מגניב, נכון?
שיטה נוספת להכנת השוקולד היא ללא תבניות.
פשוט משטחים את השוקולד המומס, אחרי שמערבבים פנימה מה שרוצים, על נייר אפייה בתבנית ומכניסים למקרר/ פריזר.
אחרי שמתקשה מוציאים וחותכים ביד לגודל הרצוי.
שוב, שומרים במקרר



נראה כמה זמן זה יצליח להחזיק אצלכם מעמד...

15 תגובות:

  1. "מסת שוקולד"- את מתכוונת לאבקת קקאו או לשוקולד איכותי לבישול??

    השבמחק
  2. התכוונתי לשאול על מסת קקאו...

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מתכוונת לגוש של קקאו שמגיע כגוש, או במטבעות.
      מה שנקרא 100% קקאו .
      זה לא באבקה, אלא ממש במסה.
      אוי, עכשיו מבינה ששכחתי להכניס את התמונה של זה...
      תיכף מתקנת, תודה!

      מחק
  3. איך יודעים כמה אחוזים יש בשוקולד שהכנו?

    השבמחק
    תשובות
    1. אם חשוב לך לדעת אז תחשבי בדיוק.
      קחי את כל המשקל של כל החומרים ששמת וחשבי מה אחוז הקקאו שהכנסת.
      לי פחות חשוב לדעת בדיוק את המספר, יותר מבחינת הטעם שלי...
      הטעם יכול להשתנות מאדם לאדם.

      גם תלוי, כמובן, כמה ממתיק את שמה :-)

      מחק
  4. תשובות
    1. מגרה.. אבל איפה קונים את הקקאו הזה והחמאה הזו?

      מחק
    2. כרמית, יש להשיג בהרבה חנויות טבע ובחנויות המתמחות בבישול ומחזיקות חומרי גלם.
      לא יודעת איפה יש באזורך, אולם שווה לברר.
      כמובן שיש היום הרבה אפשרויות של קנייה אונליין ומשלוחים גם.

      יש בחנויות טבע ערכות בסיסיות המכילות מסת קקאו וחמאת קקאו. נדמה לי של "קקאו טבעי". אפשר להתחיל מזה ואם רוצים יותר, מזמינים אח"כ בכמויות גדולות

      מחק
  5. אני מוסיפה את המתכון שלי לבאונטי-
    שתי כוסות קוקוס מגורר + חופן קוואקר + חצי כוס שקדים קלופים. טוחנים במעבד מזון ומוסיפים כף שמן קוקוס וממתיק לפי הטעם. מעצבים כדורים קטנים, מניחים על מגש ומכניסים להקפאה.
    מכינים שוקולד (אני עושה 1:4), בערך 200 גרם, מוסיפים ממתיק. מקררים קצת.
    מוציאים את הכדורים מהקפאה, תוקעים קיסמים ומחזירים להקפאה.
    בכל פעם בקבוצות קטנות מוציאים מהקפאה, טובלים בשוקולד, נותנים לעודפים לנזול ושמים לייבוש כשהקיסם תקוע במשטח.

    השבמחק
    תשובות
    1. נשמע מגניב.
      הנה משהו דומה שפרסמתי בבלוג, יש גם תמונות, אז אפשר להתרשם מהתהליך
      http://veredleb-nutrition.blogspot.co.il/2012/02/blog-post_02.html

      מחק
  6. תודה, האם ניסית להכין עם סוכר כפי שכתוב במתכון? נסיתי עם סילאן ומייפל והלך מצויין, עם סוכר-לא הוא לא נמס היטב במסה השומנית. (אולי עדיף אבקת סוכר?). האם ניסית כפי שכתוב להוסיף חלב? חלב בוא בעיקרו מים והוא עשה אמולסיה עם השומנים והכל מאד מאד מאדדד התקשה, ממש בטון. אשמח לשמוע את דעתך. (לקחתי את הרעיון מהמתכון וזה הרס לי את השוקולד, מאידך לא נראה לי הגיוני שתמליצי על משהו מבלי לנסותו קודם בעצמך, אשמח להבין איזה חלב וכמה הוספת, איזו שמנת וכמה הוספת...). תודה!!

    השבמחק
  7. אני מכינה בד"כ עם דבש/ סילאן וזה מעולה.
    כשמכינים עם סוכר צריך להמס אותו קודם ביחד עם חמאת הקקאו. מניחה שאפשר לנסות עם אבקת סוכר.

    רוצה לספר מה עשית עם החלב/ שמנת? כדי שננסה להבין מה לא הלך בסדר?

    השבמחק
    תשובות
    1. סליחה, התכוונתי להמס אותו ביחד עם מסת הקקאו.
      עם החלק החום :-)

      רואה שכתבתי טעות

      מחק
    2. תודה רבה, לצערי לא זוכרת כמוויות, רק זוכרת שהכל התקשה מאד לאחר הוספת החלב. תודה על העצה להמס סוכר בשלב המסת ההקאו. אנסה זאת כשאצטרך (בנתים עובד לי מעולה עם סילאן/מייפל).

      מחק