"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 9 במאי 2013

כמו טורטילות- או- 'הכל עניין של שיווק'

אני קוראת המון בלוגי אוכל מהארץ ומהעולם, רובם סביב הפליאו, מן הסתם, אם כי לא רק, כי להרבה אנשים יש רעיונות מעניינים...

אחד הפוסטים שתפסו אותי לאחרונה הוא של טורטילות מכרובית מהבלוג הזה [שאגב נחשו בן כמה כותבו? לא, לא... תקראו בעצמכם].
בעודי עוברת על המתכון חשבתי לי שזה בסה"כ דיי דומה ללטקעס, אם כי מכרובית. ובעצם יש לי מתכון קצת דומה לזה בבלוג של לביבות אפויות בתנור. ובכ"ז, מאחר ואני אוהבת כל דבר עם כרובית ויש במתכון הזה משהו שמזכיר את פיצת הכרובית הנחמדה ובעיקר כי הגיעה לי כרובית ע-צ-ו-מ-ה במשלוח האורגני האחרון ולא היה לי מקום בשבילה במקרר....
טוב, הבנתם כבר, נכון?
פשוט חיפשתי תירוץ להכין את ה"טורטילות" האלה (זה כ"כ לא בתרבות, שלי לפחות, האוכל המקסיקני...) אז מה זה משנה איך קוראים להן ואיך ולמה רוצים לשווק לי אותן?

 גיליתי שגם ללורן יש מתכון דומה 

חומרים

1/2-3/4 כרובית
2 ביצים
מלח, פלפל, תבלינים שאוהבים
[אני הוספתי גם 1/2 בצל קצוץ דק דק שחיכה לי על השיש וממש התאים פה. אפשר גם שום וכו']

אופן ההכנה

מחממים תנור ל-180 מעלות ומניחים על תבניות ניירות אפייה.
מהכרובית מכינים "אורז", כמו במתכון הזה למשל (רק את החלק הראשון, כן?). כלומר, מכניסים למעבד המזון וקוצצים עד שהכל טחון בצורה אחידה למרקם של מעין אורז/ קוסקוס. אח"כ מניחים במחבת/ סיר עם מעט מים/ ציר עצמות ומבשלים 5-10 דקות, עד שהכל מתרכך.
אפשר גם להכין הפוך, שזה מה שאני עשיתי הפעם- למה? כובע!
מבשלים/ מאדים כרובית עד שהיא מתרככת מעט ואז טוחנים אותה למרקם דקיק



זה לא באמת משנה לטעמי, בשני המקרים זה יוצא טוב! ומתאים להמשך המתכון הזה.

עכשיו צריך לסחוט את הנוזלים. מעבירים את "אורז" הכרובית דרך בד חיתול וסוחטים היטב


בסופו של דבר אנחנו צריכים 2 כוסות דחוסות של "אורז" כרובית כדי להשלים את הטורטילות האלה


מערבבים את הכרובית עם הביצים והתבלינים


בתבנית מניחים ערימות מהבלילה ומשטחים אותן בעיגולים דקים יחסית, כך שהם שלמים ולא קרועים באמצע, כלומר לא רואים את נייר האפייה באף "חור" של הבלילה


אופים כ-10 דקות, מוצאים מהתנור, הופכים ואופים בצד השני עוד 5-7 דקות


אפשר להסתכל ולראות אם זה נראה "מחובר" "ביחד" "יבש" וכו'- מה שנכון לכם.
מוציאים ומניחים להם להצטנן על רשת ואז אפשר לעשות את מה שהציע ג'ושוע בפוסט שלו- מחממים מחבת שטוחה היטב, כך שהיא חמה חמה, ונותנים לטורטילות צריבה בחום- בלי שמן- למשך כמה דקות מכל צד. זה צורב והופך אותן לקצת יותר קריספיות





שמים לב שמתמונה לתמונה יש פחות?

כדאי לתת להן להתקרר מעט, אם כי אני התקשיתי לעמוד בפיתוי...


מעולה כפי שזה, או ביחד עם שמנת של פעם וירקות.
אפשר גם את כל הקטע המקסיקני הזה של בשר, גואקמולה, סלסה וכו'. איכשהו זה פחות זמין לי באופן אישי...
לא משנה איך תאכלו את זה ואיך תקראו לזה- זה סופר טעים!!!
לא בטוחה שזה לגמרי לוקח כמו טורטילות או wrappes כאלה ואחרים, אם כי זה בהחלט יכול "להחזיק" דברים בסגנון פיתה דרוזית/ לאפה וכו'


אה, נשארה לי קצת בלילה שלא היה לה מקום בתבניות
טגנתי אותה עם שמן קוקוס
יאמי!






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה