"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 16 ביוני 2013

קלמארי וצדפות

לא נעים לי להודות בזה ביני לביני- כבר הרבה זמן חיכו לי בפריזר צדפות מסוג קוקי סאן ז'אק.
קנינו אותן (לפני הרבה זמן) והקפאנו כי לא ידעתי ממש מה לעשות איתן. מעולם לא אכלתי צדפות לפני כן.
איכשהו הן נשכחו ממני שוב ושוב, עם הבלחות רגעיות שנעלמו עם שטף החיים.
עד שהגיע הרגע המיוחל בו ממש הפשרתי אותן!
כן, עשיתי מעשה. כי הבנתי שאם לא אתחיל אולי לעולם לא אכין אותן כבר (ואיזה מזל שעשיתי את זה, כי כולנו נדלקנו!!!).

באותה ההזדמנות הפשרתי גם קלמארי, כי ידעתי שלפחות לגבי חלק מהמשפחה זה הימור בטוח.
הכנתי את הקלמארי בשני אופנים- במחבת אחת עם תערובת של ביצה וקמח שקדים ומלח ובמחבת השנייה עם הצדפות

חומרים

1/2 ק"ג קלמארי מחולק לשני חלקים
חבילת קוקי סאן ז'אק
2-3 כפות חמאה
בצל גדול
1/4 כרוב ירוק
2 גזרים
פלפל רמירו (מתוק)
כמה עלי קייל
חופן עלי כוסברה
1-2 כפות שמן קוקוס
1 כף רוטב סויה (יש גם בלי גלוטן, או coconut amino's בהזמנה מחו"ל)
1 כף סילאן
1/2 כוס חלב קוקוס (לא חובה, אם כי בהחלט משדרג)

אופן ההכנה

במחבת מחממים את החמאה וכשהיא נמסה ומבעבעת זורקים פנימה חצי אחד של הקלמארי ואת הצדפות ומערבבים היטב במשך מספר דקות עד שאלה מתרככות.
אפשר להוסיף יין לבן, ומלח ולהגיש כמו שזה.
אני בחרתי לאכול עם ירקות מוקפצים. כשפירות הים התרככו הנחתי אותם בצד, שיחכו רגע



את החצי השני של הקלמארי מערבבים עם ביצה מקושקשת, 2-3 כפות קמח שקדים/ שקדים טחונים ומלח ומטגנים במחבת עם שמן קוקוס/ חמאה/ גהי







כשהקלמארי מוכן ומתרכך המנה מוכנה.
אפשר בהחלט לשמור גם במקרר את השאריות לעוד יומיים- שלושה.

בינתיים, קוצצים את הירקות ומחממים שמן קוקוס במחבת.
מכניסים לפי הסדר: בצל, כרוב, גזר
אחרי כל אחד שנכנס למחבת/ ווק מערבבים היטב כמה דקות





ואז מוסיפים את רמירו החמוד ואת עלי הקייל הקצוצים.
אחרי ערבוב נוסף גם את הסויה, סילאן וחלב קוקוס אם רוצים ובסוף את הכוסברה הקצוצה למספר ערבובים
[ברור שאפשר להוסיף גם ג'ינג'ר קצוץ ושום ועוד ועוד. אני פשוט מכירה את החבר'ה שלי פה, אז הלכתי על הפשטות]

 







להרכבת המנה מניחים הר של ירקות מוקפצים בצלחת ומעליהם את פירות הים בחמאה
[אפשר גם לאכול רק את פירות הים, בלי הירקות, למי שממש חייב...]






זהו זה, גילינו את הצדפות!
הן היו פשוט מעולות!
כולנו התאהבנו!
רוצים עוד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה