"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 4 ביוני 2013

צלעות טלה בתנור עם ירקות (ואורז)

את המתכון הזה סימנתי לי בלוח שלי בפינטרסט וזכרתי אותו כאשר הגיעו לידי צלעות טלה משובחות.
השתמשתי בו להשראה, אולם יצא לי- איך לא- משהו אחר לגמרי.
ובכ"ז השראה היא סופר חשובה...

חומרים

בערך 1 ק"ג צלעות
למשחת מריחה על הצלעות: מלח, כורכום, פפריקה מתוקה, קנמון ושמן (זית/ קוקוס)
1 בצל גדול
1-2 פלפלים אדומים
2-3 גזרים
2-3 כפות שמן קוקוס
3-4 כפות רסק/ רוטב עגבניות (אם יש מוכן, כמו במקרה שלי. פשוט נשאר לי מארוחה קודמת)
תבלינים: 1 כף מלח גס, 1/2 כפית זרעי כמון, 1/2-1 כפית צ'ילי גרוס
מים/ ציר עצמות לפי הצורך

אופן ההכנה

קוצצים את הבצל, פלפל והגזר.
במחבת מחממים שמן קוקוס ומכניסים קודם את הבצל לערבובו טוב.
ממשיכים עם הפלפלים לעוד כמה דקות ואז זורקים פנימה גם את הגזרים.
ממשיכים לערבב לעוד מספר דקות ומוסיפים גם את התבלינים לערבוב


אחרי מספר דקות מוסיפים את רוטב/ רסק העגבניות (אפשר לוותר למי שלא מעוניין בזה) ונוזלים לפי הצורך ליצירת רוטב שלא יהיה נוזלי מדיי


נותנים לו להתבשל כמה דקות.

בינתיים מכינים את משחת התבלינים ע"י ערבוב התבלינים עם השמן ומושחים אותה היטב על כל הצלעות




בסיר ברזל שמתאים לתנור מניחים את שכבת הירקות קודם (אפשר גם בתבנית פיירקס, רצוי עם מכסה. אם אין מכסה, אפשר לכסות בנייר אלומיניום. אם כי מעדיפה שלא להשתמש בו...)



מעל מניחים את הצלעות המתובלות


אפשר להוסיף נוזלים (מים/ ציר) עד לחצי גובה הצלעות. אני לא עשיתי את זה ויצא מעולה לטעמי.
מכניסים לתנור בחום גבוה 230-260 מעלות ל"מכת חום" ראשונה של 15-20 דקות ואז מנמיכים את החום ל- 180 מעלות ואופים כשעה וחצי- שעתיים, עד שהצלעות מוכנות וכמו נופלות מהעצם.

אם תרצו להסיר את המכסה בעשר הדקות האחרונות להשחמה טובה של הצלעות, זו אפשרות.
מודה שלא עשיתי את זה, כי בסוף לא ראיתי צורך בזה. זה יצא מושלם כמו שזה!

מעולה עם או בלי אורז



[תשמרו את העצמות להכנת ציר, כן?]

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה