"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 17 בספטמבר 2013

זרוע טלה במרינדת חרדל ורוזמרין



אז מה ההבדל בין שוק לזרוע, שאלתי?
תלוי אם זה מקדימה או מאחורה, ענה לי אישי היקר בבהירות רבה.
אה... הבנתי... [מאיפה לי לדעת דבר כזה? או לחשוב על זה בכלל?]



זו זרועו של חצי הטלה שלי שגדל בחוות עשתרות, על עשב בלבד (כן, כן, מתחילים להכיר את זה לאט לאט לאט גם בארץ. הגיע הזמן!).

חיממתי לה תנור לחום ממש גבוה 250 מעלות (רק בשביל ההתחלה).
הכנתי לה מרינדה מגניבה של חרדל (הרבה), שמן זית, רוטב סויה, רוזמרין מיובש (דומיננטי) ומעט סילאן.
מיסג'תי אותה בנעימים





עטפתי היטב בנייר אפייה ומעליו נייר אלומיניום (כי לא רציתי מגע ישיר של האלומיניום בבשר)





והכנסתי הכל לתנור עם כמה תפו"א, בצלים ושום.
על חום גבוה לכ-20 דקות ואז הורדתי את החום ל-180 מעלות לעוד שעתיים פלוס



יצא בשר רך, טעים שנופל מהעצם בקלילות





והיה גם מי שטיפל בעצמות, אל דאגה



מנה מעולה לחג, ליום טוב ולסתם יום באמצע השבוע...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה