"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שני, 30 בספטמבר 2013

נתחי דג ברוטב אסיאתי משהו

מנה ממש פשוטה להכנה, כמו כל הכיוון האסיאתי.
רק צריך לדאוג שכל החומרים מוכנים כבר כשמתקינים את המנה ואז הכל יחסית מהיר.
איזה דג?
איזה שרוצים. אני מעדיפה דגי ים והיה מוסר ים אצל מוכר הדגים, הוא פילט אני חתכתי לנתחים.

חומרים

דג מפולט (לבחירתכם)
קצת מלח ים גס
מיץ לימון
1-2 כפות שמן קוקוס
בצל ירוק (גדול, או כמה קטנים)
כמה שיני שום
פיסת ג'ינג'ר
כמה פטריות (שוב, לבחירתכם: שמפיניון, פורטובלו, שיטאקי ואחרות)
1-2 כפות רוטב סויה
1-2 כפות רוטב דגים (לא חובה, בעיניי משדרג)
כ 1/2 כוס חלב קוקוס שומני

אופן ההכנה

מחממים תנור ל-180 מעלות.
מכינים תבנית עם נייר אפייה.
חותכים את הדגים לנתחים בינוניים בגודלם ברוחב/ אורך 2-3 ס"מ בערך ומסדרים על תבנית האפייה.
זורים מעט מלח גס על הנתחים ומעט מיץ לימון על כל נתח. ממש קצת.
משגרים לתנור לכ-7 דקות, עד שהם מוכנים והופכים לבנים (אפשר להציץ גם בתוך הנתח).
מוציאים מהתנור ומניחים בצד



בינתיים מגרדים את הג'ינג'ר, קוצצים את הבצל הירוק, השום והפטריות








בסיר לא גדול מכינים את הרוטב: מחממים שמן קוקוס וזורקים פנימה את הבצל הירוק לערבוב מהיר.
מוסיפים את השום והג'ינג'ר לערבוב של זמן קצר.
מוסיפים את הפטריות ומערבבים היטב כדקה


מוסיפים את רוטב הסויה, רוטב הדגים וחלב הקוקוס.
מביאים לרתיחה ומקטינים את האש


מבשלים עד לצמצום הרוטב בכחצי.
טועמים ומתקנים תיבול



להגשה מניחים את נתחי הדג ומעליהם את הרוטב.
אפשר לשלב עם אורז או עם אטריות אורז


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה