"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 12 בנובמבר 2013

קציצות עם מנגולד ברוטב לימוני

אני קוראת ימבה בלוגי אוכל, מהארץ ומהעולם.
מסמנת לי מתכונים שבא לי עליהם ושאולי אכין פעם... מתישהו...
ותמיד יש גם כאלה שמדגדג לי להכין אותם עכשיו!!! ברגע זה!!!

זה מה שקרה לי כשקראתי את המתכון הזה.
חשבתי שיש לי תרד ואז הסתבר שזה מנגולד...
לא ממש התחשק לי על הפטריות שם...
ובכ"ז בהחלט היה מה לעשות עם הרעיון המעולה הזה

*** אפשר להתאים את המתכון לפרוטוקול האוטואימוני AUP על ידי הסרת רסק העגבניות. אפשר להכין בלעדיו לגמרי***

חומרים

לקציצות: 1/2 ק"ג בשר בקר טחון
2-3 חופנים נאים של מנגולד
1/2 צרור פטרוזיליה
1/2 צרור שמיר
3-4 שיני שום
1/2 צרור בצל ירוק (רק החלק הירוק)
מלח, פלפל
לרוטב: כף שמן קוקוס
החלק הלבן של הבצלים הירוקים
2-3 שיני שום
פיסת ג'ינג'ר מגורדת
3 כפות רסק עגבניות (בלי תוספות, עגבניות נטו)
4-5 כוסות ציר עצמות
2 קישואים מרוסקים במעבד מזון או בפומפיה
מיץ מלימון אחד
מלח, פלפל

אופן ההכנה

חולטים את המנגולד במים רותחים. לא צריך ממש להשרות, אפשר גם רק להעביר מים רותחים דרך מסננת שבה מונחים עלי המנגולד.
סוחטים אותם ונותנים להם לשבת במסננת עוד כמה דקות, כדי שהנוזלים יצאו לגמרי



במעבד מזון קוצצים את כל הירוקים, השום והתבלינים. ללא הבשר




מוציאים לקערה ומערבבים בידיים עם הבשר.
מניחים לעמוד זמן מה [טוב, לא חייבים אם אין זמן ולא רוצים. אפשר גם לדלג על השלב הזה. אולם אם יש לכם זמן....]






עכשיו אפשר לפנות להכנת הרוטב.

קוצצים את החלק הלבן של הבצל הירוק, פורסים את השום, מגרדים את הג'ינג'ר.
מחממים שמן קוקוס בסיר רחב ומכניסים לפי הסדר, עם הפסקה של כדקה בין מרכיב למרכיב לערבוב, את 3 המרכיבים הנ"ל


מוסיפים את רסק העגבניות ואת הציר


מוסיפים תבלינים וקישוא מרוסק (זו דרך מעולה להסמיך את הרוטב מבלי להשתמש בקמח), מביאים לרתיחה ומקטינים את האש


מוסיפים את מיץ הלימון ונותנים להתבשל לכמה דקות.
זה הזמן ליצור קציצות, אם התערובת כבר "ישבה" מספיק.
כאשר הקציצות מוכנות להכנס לסיר כדאי להגביר את האש שוב כדי שהיא תבעבע.
נותנים לקציצות להתבשל בסיר במשך 20-30 דקות עד שהן מוכנות.


הרוטב לימוני וטעים להפליא.
מתאים מאד מעל אורז, או בכל אופן שמתאים לכם


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה