"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 12 בדצמבר 2013

קציצות פינה קולדה

תשמעו זו יציאה מעולה פשוט!

לפני ימבה זמן קראתי איזשהו מתכון לקציצות עם אננס ומאז זה נתקע לי בראש וטרם יצא לי להכין.
עד שהכנתי.
הוספתי כמה דברים שהסתדרו עבורי מבחינת הטעם והמרקם.
להיט!!!
למי שחובב אננס, קוקוס ושילובים לא שגרתיים בקציצות שלו (שזו בהחלט אני!!!)

חומרים

1/2 ק"ג בקר טחון (אפשר גם כל שילוב שמתאים לכם, בקר+ כבש, או עם הודו אדום, עוף וכו')
6-7 טבעות אננס מיובשות בלי חומרים משמרים
חבילת כוסברה
3-4 שיני שום
פיסת ג'ינג'ר
חופן אגוזי מקדמיה (לא חובה!)
1/2 בצל (אפשר במקום 2-3 בצלים ירוקים. לא היו לי...)
1 כף רוטב סויה
2 כפות חלב קוקוס
2 כפות קמח קוקוס (אפשר להחליף בשבבי קוקוס, אם אין לכם קמח)
קצת פלפל שחור

אופן ההכנה

מחממים תנור ל-200 מעלות.
מכינים תבנית עם נייר אפייה (רצוי בלי חומרים מלבינים למיניהם. יש טבעיים בימינו, בלי כל אלה).
במעבד מזון מערבלים את כל החומרים מלבד הבשר עד שנוצרת עיסה רטובה מוצקה יחסית














מוציאים לקערה ומערבבים עם הבשר הטחון, או מכניסים למעבד את הבשר לערבול (אם יש לכם מעבד מזון גדול מספיק. שלי פשוט קטן יחסית)





יוצרים קציצות קטנות, עגולות ויפות
כמו סוכריות קטנות



משגרים לתנור לכ- 10-15 דקות.
אוכלים אותן חמות או שנותנים להן להתקרר, כרצונכן.
הן ממש סוכריות כאלה, גם במרקם קצת רך יותר מקציצה רגילה
יאמי!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה