"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 26 בדצמבר 2013

דלעת עם תרד וקנמון ושיתוף פעולה

את גלי רולוף הנדל "פגשתי" באחת מפינות הפייסבוק בהן אני מסתובבת.
שוחחנו לנו על ענייני תזונה המשותפים לעיסוקים של שתינו ואז היא שיתפה אותי בכך שהיא מוציאה ניוזלטר אחת לחודש והזמינה אותי לקחת בו חלק.
עניתי שאשמח, כמובן וחשבנו לנו זמן מה על אפשרויות למתכונים שונים.
לגלי היה חשוב שזה יהיה משהו שמתאים לעונה, למזג האוויר ושיהיה בו איכות מחממת.
המתכון הזה נבחר!
הוא התפרסם גם אצלה בפייסבוק מוזמנים להכיר וליהנות גם!

חומרים

פיסת דלעת נאה
חופן גדוש של עלי תרד
4-5 שיני שום
1 כף שמן קוקוס
1 כפית קנמון, 1 כפית מלח גס אטלנטי
1/2 כוס ציר עצמות/ מים

אופן ההכנה

חותכים את הדלעת לפיסות יחסית קטנות.
פורסים את השום.
קוצצים את התרד.

הכי כיף להכין את המנה הזו במחבת בו צרבנו קודם לכן בשר לתבשיל, כי אז עוד יהיו בו הטעמים של הבשר ואפשר יהיה להיות deglazing למחבת (איך אומרים את זה בעברית?).
אפשר כמובן גם להתחיל מההתחלה עם מחבת נקי.

בכל אופן מחממים את שמן הקוקוס ומזהיבים את השום.
מוסיפים את פיסות הדלעת ומערבבים היטב במשך כמה דקות עד שהדלעת מתחילה להתרכך



מוסיפים את התבלינים לעוד קצת ערבובים




עכשיו אפשר להוסיף את הנוזלים ולערבב וממש לגרד את מה שהצטבר בתחתית המחבת, אם זו מחבת כזו שאוגרת טעמים מקודם...



ואז מניחים מעל המון המון תרד ומתחילים לערבב לאט לאט



הוא יצטמצם מאד תוך כלום זמן.
זה הזמן לבדוק את הדלעת ולוודא שהיא אכן רכה ומוכנה לאכילה



מתאים כתוספת, ביחד עם אורז/ פירה/ פסטה/ בשר/ עוף ועוד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה