"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 17 בדצמבר 2013

מרק קרם ברוקולי



מסתבר שעוד אין לי מתכון למרק ברוקולי בבלוג.
בושה וחרפה!
החומרים הם לסיר מרק דיי גדול, צמצמו אם אתם מכינים פחות, אולם ממליצה בחום לכין מרק גדול, כי תמיד יהיה מי שיאהב לאכול אתכם מרק, או שיישאר לכם לכמה ימים ותוכלו לחמם לעצמכם במנות

חומרים

50 גרם חמאה (בערך... אפשר גם שמן קוקוס)
2-3 גבעולי ברוקולי נאים
5-6-10 שיני שום (כרצונכם, אני אוהבת המון!!!)
בצל בינוני ומעלה
תפוח אדמה בינוני ומעלה
מלח, פלפל שחור, אגוז מוסקט

אופן ההכנה

קוצצים את גבעולי הברוקולי בנפרד מהפרחים.
את הגבעולים חותכים לחתיכות לא גדולות מדיי.
קוצצים את הבצל ותפו"א ופורסים את השום.

 בסיר גדול ממיסים את החמאה ומכניסים את הבצל להזהבה


מוסיפים את השום אחרי כמה דקות טובות, אפשר אפילו 10 דקות על אש לא מאד גבוהה, להזהבה טובה כזו.
אחרי שהשום מוציא את ריחו לכל עבר מכניסים את גבעולי הברוקולי ואת תפוח האדמה לערבוב של 1-2 דקות טובות.
באותה ההזדמנות מוסיפים גם את התבלינים


בסוף מוסיפים את פרחי הברוקולי לעוד ערבוב ואת הנוזלים


עם הנוזלים אפשר ממש לשחק- אם רוצים מרק סמיך (כמו שאני הכנתי) לא מוסיפים הרבה נוזלים.
אם רוצים מרק דליל, אפשר להוסיף נוזלים עד מעל פרחי הברוקולי.
אנחנו מתכוונים לטחון את המרק, כך שבמידה והוא אינו דליל מספיק תמיד אפשר יהיה להוסיף לו נוזלים, ההיפך קצת יותר מאתגר... תחשבו על זה.

כשנראה לנו שפרחי הברוקולי רכים מספיק, אולם טרם איבדו את צבעם הירוק החי ובמקביל תפוח האדמה התרכך לו הגיע הזמן לטחון את המרק.
לי הכי נוח לעשות את זה עם בלנדר מוט, בתוך הסיר עצמו (אחרי שכיביתי את האש כמובן). אולם למי שאין בלנדר מוט בהחלט יכול להעביר את תכולת המרק למעבד מזון לטחינה טובה של כולו



אחרי שהמרק נטחן ניתן לטעום, לתקן תיבול, להוסיף נוזלים אם הוא סמיך מדיי.

אני אוהבת להגיש מרק כזה עם קצת פרמז'ן
יש האוהבים לאכול עם קרוטונים או פיסת לחם
אפשר לזרוק פנימה קצת נתחי בשר/ עוף/ דג (אם אין בעיית כשרות)
או להוסיף קצת שמנת...

מה הכי מתחבר לכם?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה