"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 2 במרץ 2014

שגרת ארוחות

היום בבוקר שמעתי את ניב רסקין מראיין את יגאל בשן שהוציא שיר 'לחיי השגרה' (מדקה 40 בערך).
מצד אחד מבינה את המקום הזה של השגרה המבורכת, אפילו כתבתי על זה פעם מאמר בעבר...  ומצד שני אנחנו אוהבים להתחדש באוכל כל הזמן, כאילו שנשתעמם אם נאכל את אותם דברים (טעימים, מעולים, מזינים, פשוטים) של הבית.

אני אוהבת את המזונות הפשוטים של הבית! אלה שהם רגילים ואפילו לא תמיד יש להם שם או הגדרה ברורה, פשוט תבשילים כאלה של 'מה שיש עכשיו' (שלדעתי ככה בישלו אמותינו בעבר הלא מאד רחוק, לא בהכרח מנות עם שמות, אלא יותר מנות עונתיות, מקומיות, זמינות. כשהתרחקנו מאותם מקומות הכל כבר הפך להיות נוסטלגי יותר...)

בצל, גזר, כרוב סגול, פלפל צהוב, המון פטרוזיליה ואפילו חתיכת תפוח שנותר מיותם
אח"כ הוספתי גם ציר עצמות, פטריות, חלב קוקוס ותבלינים


ומאחר ובתקופה האחרונה לא תמיד מוצאת זמן לשבת לכתוב פוסטים חדשים, חשוב לי להזכיר שעדיין אוכלים פה ואוכלים טוב.
את כל הדברים שכבר כתבתי עליהם, כמו למשל:

מרקים למיניהם, מרק כתום הוא דיי קלאסי פה על גיווניו השונים, עם או בלי עדשים כתומות (שאם אני מכינה אני מקפידה להשרות היטב ולהנביט קצת).
קציצות ברוטב עגבניות שבאמת שלא עובר פה שבוע עם לפחות סיר אחד כזה
ביחד עם אורז כזה או אחר

הוצאתי 3 שומרים יפייפיים מהגינה


ארז קצת התעסק איתם

ואני הפרדתי את הפקעות והעלים.
הפקעות נכנסו לתנור עם עוד כמה ירקות ועם המון חמאה.
את העלים קצצתי היטב עם כרוב, בצל ושום לסלט כרוב  (אחד מני רבים) עם חמוציות ורוטב מגניב.

עוד יצאו מהגינה בתקופה האחרונה

יפים, נכון?

גם הכרובית קיבלה טיפול בהמון חמאה בתנור, משהו בסגנון הזה
ואילו הברוקולי נאכל פה לא מעט כשהוא מוקפץ עם שמן קוקוס בווק ואז מרוכך במשך כמה דקות עם קצת ציר עצמות עם מכסה סגור. ממש 6-7 דקות מספיקות כדי לשמור על הצבע היפה שלו וולרכך בצורה מספקת לנשנוש אולטימטיבי בכל ארוחה, או בין הארוחות, אם צריך.

ועוד נשנוש שנחמד להכין לפעמים, וגם דיי מהיר

trail mix בייתי מ:
קשיו קלוי על מחבת בתוספת מלח, קארי ושמן קוקוס
עם צימוקים וחמוציות

ככלל, בארוחות הפשוטות האלה אני מקפידה על שפע שומנים טובים, כמו שומן בקר, שמן קוקוס, הרבה דברים אני מכינה בשילוב עם צירי עצמות וכמובן שפע של ירקות בשלל צבעים וצורות.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה