"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 16 במרץ 2014

תבשיל מהיר של שאריות בשר וקבנוס

כשאני מכינה ביף ג'רקי נשארים לי כל מיני קצוות של בשר שכבר קשה לחתוך, או שהם קצת שומניים מדיי.
אני נוהגת לחתוך אותם לקוביות ולהניח בכלי במקרר ומוצאת כבר מה לעשות איתם בהמשך.
אני מניחה שכך עשו מדורי דורות, לאו דווקא תבשילים עם שם ומטרה מוגדרת, אלא מעין 'מה שיש' כאלה.
אתם כבר יודעים שאלה מן התבשילים האהובים עליי- חסרי השם המוגדר. הם יוצאים הכי טעימים בעיניי!

חומרים

שמן קוקוס, שומן בקר, או כל שומן טעים לבחירתכם (העיקר שיהיה טבעי, כזה שלא עבר כל מיני תהליכים מזיקים)
2-3 כרישות (החלקים הלבנים)/ 2 בצלים
גבעולי סלרי מראש שלם (רק הגבעולים)
1 קבנוס אמיתי איכותי (בלי תוספים למיניהם. בשר נטו)
ככה וככה בשר חתוך לקוביות (משערת שהיו לי כ-200 גרם של שאריות)
1/2 קופסת עגבניות מרוסקות (אמיתיות. בלי תוספים למיניהם)
1/2-1 כוס ציר עצמות
מלח, פלפל, כורכום ועוד- תבלינים כאוות נפשכם



אופן ההכנה

קוצצים את הכרישות לעיגולים ואת גבעולי הסלרי לפיסות קטנות



חותכים את הקבנוס לעיגולים


בסיר מחממים את השומן וזורקים אליו את הכרישה לערבוב טוב של כמה דקות
מוסיפים את קוביות הבשר ואת הסלרי הקצוץ ומערבבים היטב עד שכל נתחי הבשר הופכים חומים



מוסיפים את שאר החומרים, מביאים לרתיחה, מכסים את הסיר ומבשלים עוד כשעה.
כן, כן, מעין גולש סטייל


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה