"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 1 ביוני 2014

שיהיה לכם יום קישואים

הגיעה העונה בה מתחילים להצטבר הקישואים במקרר.
צריך לעשות איתם משהו, נכון?
[נראה לי שאני חייבת הסבר קל לעניין ה"הצטברות" הזו...
אנחנו קונים ירקות אורגניים מחווה שמוכרת ארגזים מאורגנים מראש, כך שבכל עונה תכולת הארגז משתנה, לפי מה שגדל בחווה בשפע באותה העונה ומחולק לכל הלקוחות הקבועים. אפשר כמובן להזמין עוד דברים אקסטרה, או אחרים, אולם אני ממש אוהבת את הקונספט הזה של ארגז מוכן.
זה עונתי וזה מכריח אותי להיות יצירתית כל פעם עם חומרי גלם אחרים. שלא לדבר על הטריות והטעם שהם מעולים פשוט!.
בגלל זה יש תקופות בהן יש לי שפע של קישואים למשל...]

החלטתי על מלא קישואים בתנור עם בצלים ושיני שום, שמן קוקוס ועשבי תיבול

ערבבתי קישואים בהירים עם זוקינים






ועל תבשיל של נתחי בשר בבישול איטי עם הרבה כרישה (כי היו לי הרבה כרישות גם...) וקישואים

חומרים

300-400 גרם קוביות בשר, נתח לבישול איטי (אווזית, כתף, שריר, שפונדרה/ אסאדו, צלעות, חזה ועוד)
2 כרישות (אפשר להמיר בבצלים)
שמן קוקוס
ציר עצמות
2-3 קישואים בהירים

אופן ההכנה

קוצצים את הכרישות, בעיקר את החלקים הלבנים, אפשר להשאיר את הירוקים לסוף.
מכניסים לסיר את הכרישה עם נתחי הבשר ושמן קוקוס (1-2 כפות) ומערבבים במשך כמה דקות עד שנתחי הבשר "נסגרים" ומשנים את צבעם


מוסיפים בערך כוס של ציר עצמות (או מים אם אין לכם, במקרה זה יהיה צורך להוסיף גם תיבול לפי בחירתכם) ומביאים את התבשיל לרתיחה.
מקטינים את האש ומבשלים כשעה וחצי, כך שהבשר מתרכך לו היטב.
אפשר לוודא מדיי פעם שיש מספיק נוזלים ושהתבשיל לא מתייבש. במידה ויש צורך מוסיפים עוד ציר או נוזלים אחרים.
בינתיים חותכים את הקישואים לריבועים בינוניים.
אחרי שהכל התרכך (גם הכרישה, זה יוצא ממש יאמי ככה) מוסיפים את קוביות הקישואים ומבשלים עוד כמחצית השעה.
לקראת הסוף טועמים ומוסיפים תיבול לפי הצורך. אם השארתם מהחלקים הירוקים של הכרישה, זה יהיה זמן מעולה להוסיף אותם קצוצים פנימה אל סוף הבישול
[בגלל שהשתמשתי בציר ממש לא היה לי צורך להוסיף תיבול בכלל ]




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה