"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שישי, 18 ביולי 2014

ארוחת שישי בצהריים- ממולאים, קציצות, צ'יפס (אמיתי!), סלטים

הרבה פעמים ארוחת שישי היא ארוחה קלילה, כי בערב אוכלים ארוחה יותר רצינית מאשר בכל יום.
לפעמים נאכל את הביצים של הערב, או שקשוקה, או כל מיני שאריות מהשבוע.
לא הפעם!

איילה, הבת השלישית שלי, ביקשה כבר כמה ימים שאכין ממולאים.
מבינים את הקטע?
היא לא ביקשה איזו עוגה, או איזה ממתק.
היא רוצה ממולאים! חמודה!
סופסוף הבשילו התנאים לממולאים (במיוחד כשהיא הזכירה לי בבוקר לפני הגן והלכתי למקרר ווידאתי שאכן יש- 3!!!- פלפלים).
הספקתי בשישי בצהריים (טירוף כשלעצמו) לקנות בשר טחון ומיהרתי להכין לה.
משם התפתחה לה ארוחה שבכלל לא תכננתי אותה, חברה באה לבקר והצטרפה אלינו והיה ממש ממש טעים!

פלפלים יש, צריך גם מילוי

בשמן קוקוס טיגנתי כמה שיני שום קצוצות, הוספתי את הבשר הטחון וערבבתי היטב.
הוספתי מלח, תערובת קארי וקצת ממיי הקנמון שהרתחתי בבוקר לתה (הם פשוט היו שם, אז זה התבקש...).
ערבבתי היטב למשך כמה דקות טובות, עד שהבשר שינה את צבעו.
הוספתי את האורז שהיה לי במקרר מאתמול (שאריות זה טוב לנו!).
בסוף קצצתי פטרוזיליה וערבבתי פנימה.

בינתיים הכנתי את הרוטב בסיר:
טיגנתי בצל בשמן קוקוס, הוספתי עגבניה קצוצה וכמה כפות רסק עגבניות, ערבבתי, הוספתי ציר עצמות ותבלינים (מלח, פלפל ואולי עוד משהו ששכחתי...).
כשהמילוי היה מוכן מילאתי את שלושת הפלפלים בו והכנסתי לרוטב שכבר רתח, בעבע והתבשל כמה דקות טובות

אין על פלפלים צבעוניים בתמונות
מצטלמים הכי טוב!
עשיתי גם נסיון למלא תפו"א וזרקתי את הבפנוכו שלו קצוץ קטן אל הרוטב

זה לא הלך משהו... הרוב זלג החוצה אל הרוטב הכללי
לא נורא, היה טעים בכ"ז
נשאר לי לא מעט מילוי והחלטתי להכין ממנו קציצות.
מטוגנות.
אני אף פעם לא מטגנת קציצות.
למה?
כי זה יותר עבודה והתעסקות, כי השמן מתחמם לו יותר.
מצד שני, אם אני עובדת עם שמן קוקוס (או עם שומן בקר) אז יש לי פחות סיבות לדאגה...
הלכתי על זה!

הוספתי ביצה אחת וככה וככה קמח קוקוס (בטח 1-2 כפות) כי התערובת נראתה לי כזקוקה לזה.
ערבבתי ויצרתי קציצות שנזרקו אל שמן הקוקוס הרותח והמבעבע שבמחבת



ואז התלהבתי לי (וגם קבלתי סוג של השראה מהשכנה שסיפרה לי שהם בדיוק אוכלים צ'יפס בתנור) והחלטתי שאם כבר יש לי שמן מבעבע אני יכולה לעשות נסיון בצ'יפס.
מיהרתי לחתוך תפו"א גדול לצ'יפסים דקיקים וטיגנתי אותם בשמן, ביחד עם מלח ואבקת שום



היה לי חציל קלוי מאתמול שהוספתי לו שמן זית, חומץ בלסמי ומלח.
וגם דלעת ערמונים שנקלתה ובשרה עורבב עם שמן זית ומלח.
בעלי הכין טחינה.

הייתה ארוחה משו משו!!!
והכל בזכות איילה שרצתה ממולאים.

שבת שלווה, נעימה וטעימה למי שיכול להרשות את זה לעצמו כרגע- הלוואי על כולנו בחלק זה של העולם, במהרה!!!

ואם הגעתם עד פה, רוצה לשתף אתכם גם במלא דברים שאנחנו מוסרים/ מוכרים לרגל נסיעתנו המתקרבת לטיול המשפחתי לחו"ל- לשנה!!!
כן, כן...
מוזמנים להציץ באלבום, הוא בפייסבוק, אז זו הזדמנות לכל מי שלא חבר של הבלוג בפייסבוק לחבב אותנו גם שם (עשו חיפוש על "מה יש לצהריים" ותגלו...). האלבום מתחדש כל הזמן, בקצב אריזת הארגזים
 
 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה