"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום רביעי, 10 בספטמבר 2014

קציצות, אורז, ירקות מוקפצים

ארוחה מהירה.
אם אני הצלחתי להכין אותה במטבח הפצפון של הקרוואן בפחות מחצי שעה, קטן על כולם


אורז, זה אורז, לא צריך להסביר, נכון?
אם כן- כי לכל אחד יש את הדרך שלו להכין אורז- תנו סימן ואכתוב בפוסט נפרד

לקציצות:

חומרים

1/2 ק"ג בשר בקר טחון
בצל ירוק קצוץ (חלק ירוק), פטרוזיליה קצוצה- ככה וככה
שן שום גדולה קצוצה
מלח, פלפל, קארי
כף של רסק עגבניות (במקרה היה לי, אפשר גם בלי)
שמן קוקוס לטיגון

אופן ההכנה

בקערה מערבבים את הבשר, הירוקים, השום והתבלינים.
כדאי לערבב היטב בידיים, כדי שהכל יתלכד היטב.
האפשרות היחידה עבורי בקרוואן היא לטגן את הקציצות. בעצם גם להכין ברוטב, אבל זה ייקח יותר זמן שאין לי תמיד. בארץ כמעט תמיד אפיתי אותן. אם היה לי תנור...
מחממים מחבת עם כף שמן קוקוס (השמן הכי מתאים לטיגון, אפייה וכו' מבחינתי) וכשהוא חם זורקים פנימה קציצות שיוצרים מהתערובת.
כשהן מוכנות מצד אחד (אחרי 2-3 דקות) הופכים לצד השני.
יצאו לי 18 קציצות. איך אני יודעת? כי לכל אחד הוקצבו 3 ;-)
היה קשה לשמור שהן יישארו עד רגע הארוחה עצמה... נלחמתי בכוחות חזקים פה...

לירקות המוקפצים:

חומרים

שמן קוקוס
בצל גדול
6-7 גזרים
פלפל אדום
7-8 כרובי ניצנים קטנים (אפשר גם כרוב רגיל, זה מה שהיה לי במקרר...)
3-4 שיני שום
מלח, פלפל

אופן ההכנה

קוצצים את כל הירקות לגודל הרצוי.
אני העדפתי חתיכות דקיקות, כדי שהן תעשינה מהר יותר.
מחממים מחבת עם שמן קוקוס ומתחילים לזרוק את הירקות פנימה לפי הסדר: בצל, גזר, שום- ערבוב של כמה דקות.
פלפל אדום, כרוב ניצנים ותבלינים- עוד ערבוב על אש גבוהה.
כשנראה שמתאים כבר, כלומר יש איזו התרככות, אפשר להוסיף מעט נוזלים אם רוצים. אפשר גם לא.
מוכן מהר- זה מה שנדרש אצלנו בתקופה זו.

בתאבון!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה