"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שישי, 22 במאי 2015

אם יש לנו בית, צריך שיהיה בו אוכל של בית

לא ככה?
שכרנו בית לכמה שבועות בקופנגן, תאילנד.
המטבח מאובזר ומזמין לבשל.
פייר, התגעגעתי... על אף שאני קרועה על האוכל התאילנדי, כך שזה באמת פיתוי גדול לא לבשל ולאכול כל יום בחוץ.
מצד שני, זה גם פחות כלכלי ובכ"ז אנחנו בטיול ארוך טווח, כך שהשיקול הכלכלי משמעותי פה



הפשרה היא משהו באמצע.
גם וגם



גם נבשל וגם נאכל בחוץ. זה פשוט ישתנה מיום ליום. תלוי כמה כוח ואנרגיה תהיה לנו- לקניות, לבישול, או ליציאה החוצה לקנות אוכל



בינתיים חייבת לעצמי ולילדים להכין קצת אוכל של בית: קציצות ברוטב עגבניות ובולונז. עם אורז או פסטה, כל אחד יבחר את מה שמתאים לו.
הכי בייתי שיש מבחינתנו


בהתחלה לא היה לי שמן בכלל, אז רק אידיתי בצל, שום וכרובית במשך כעשר דקות עד שהתרככו
הוספתי שורש כורכום טרי קצוץ גם

הוספתי חצי קופסא גדולה של רסק עגבניות, מלח ו-3 גרגירי פלפל שחור שלמים (אין לי טחון)
ונתתי להכל להתבשל היטב היטב במשך עוד 10-15 דקות בערך

בינתיים קצצתי ירוקים: מנטה, כוסברה, בזיליקום מקומי (טעם קצת שונה)
וגם שום, כורכום, מלח

ערבבתי 1/2 ק"ג בשר עוף טחון עם 1/2 ק"ג בשר בקר טחון ואת כל הירוקים והתבלינים
קצקצתי לקציצות וזרקתי לרוטב המבעבע
שם הן התבשלו להן במשך כ-20 דקות

אחד האתגרים שאני מתמודדת איתם פה הוא שיש רק להבת גז אחת וסיר קטן ומחבת בינונית
אז משאר התערובת הכנתי קציצות בתנור (10 דקות מקסימום)
מתוך מחשבה שמי שירצה יאכל כך ובעיקר כדי שיהיה למחר גם
מי יודע כבר מה אכין איתן
היה גם אורז
(פעם ראשונה שלי עם רייס קוקר)


יצא שקצצתי את הקציצות ההן, מהתנור, לתוך רוטב בולונז ביום המחרת
ביחד עם רוטב פשוט מבצל, שום ועגבניות (והחצי השני של הרסק) עם תבלינים
חלק אכלו, כאמור, עם פסטה וחלק עם אורז, או בלי כלום

ארוחת בוקר רגילה למדיי, על המרפסת
ביצים, סלט, חמאה, גבינה, לחם (למי שאוכל) וטונה (במים, אם שאלתם)

אני יודעת שאנחנו שנייה לפני חג שבועות וזה לא פוסט "שבועותי" שכזה
אז מה?
תהנו לכם מהבית, מהביחד, מהמשפחה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה