"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום רביעי, 19 באוגוסט 2015

קארי בסגנון תאילנדי עם אטריות אורז- כי יש געגועים!!!

לתאילנד אני הכי מתגעגעת....
נראה לי שזה שילוב של האוכל והקלות בה הכל קורה שם והאנשים החייכניים והאוכל והשייקים והפירות והאוכל
אז הכי הגיוני ביום חם חם בנגב היה להכין קארי בסגנון תאילנדי עם אטריות אורז.
במיוחד לאור החדשות הלא נעימות שהגיעו משם בימים האחרונים...

חומרים

חב' אטריות אורז, בכל עובי או צורה. לבחירתכם
1-2 כפות שמן קוקוס
בצל
2-3 גזרים
1/2 דלורית
כמה שיני שום
כף קארי תאילנדי אדום (אפשר גם אחרים. אפשר גם יותר מכף לאוהבי החריף)
750 גרם חזה עוף (זה מה שהיה לי, אפשר יותר או פחות)
פחית/ קרטון קטן של חלב קוקוס אמיתי, בלי חומרים משמרים
מלח גס
אופציונלי: כוסברה קצוצה

חוצמזה: אפשר לגוון עם הירקות, כרגיל

אופן ההכנה

את אטריות האורז מבשלים כמו פסטה.
מרתיחים מים עם כפית מלח וכשאלה רותחים זורקים פנימה את האטריות למשך כ-5 דקות, או עד שהן מתרככות.
מסננים, מצננים ונותנים להן לחכות לרוטב.

קוצצים את הבצל, הגזר, הדלורית והשום.
חותכים את העוף לנתחים.

בווק גדול או בסיר רחב יחסית מחממים את השמן וזורקים את הבצל לטיגון (נזכרתי עכשיו שהיה לי קצת אנשובי והוספתי גם אותו בדיוק בשלב הזה. זה מתאים!). כשמזהיב מוסיפים את הכתומים לעוד כמה דק' של ערבובים.
מוסיפים 1/2-1 כוס מים ונותנים להכל להתבשל היטב ולמים להתאדות, ביחד עם משחת הקארי

זה מה שקרה לי באמצע
מזל שיש לי כורכום זמין לעצירת הדימום, גם קפה שחור הולך!


כשהמים התאדו מוסיפים את השום ואת העוף ומערבבים היטב למשך כמה דקות, עד שנתחי העוף משנים את צבעם.
מוסיפים עוד איזו כוס מים ונותנים להכל להתבשל עוד קצת ואז מוסיפים את חלב הקוקוס ומביאים לרתיחה.
מקטינים את האש, טועמים קצת ורואים אם יש צורך להוסיף מלח, או עוד משחת קארי ונותנים להכל להתבשל עד שהירקות מתרככים. בערך 10 דקות



בהגשה מניחים את הקארי מעל אטריות האורז ומפזרים מעל כוסברה לאוהביה

sawadee kaa!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה