"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שישי, 21 באוגוסט 2015

תבשיל זבנג- לתנור- וגמרנו

אני הכי אוהבת את הארוחות בהן יש סיר אחד גדול שמכיל הההההכל!
לא צריך לטרוח על כמה מנות וסירים, כי בתוכו יש כבר גם עוף/ בשר, גם אורז וגם ירקות.

הוא דורש קצת הכנה מראש, אולם אז משגרים אותו לתנור לכמה שעות ופשוט שוכחים אותו שם קצת.
זו ארוחה נפלאה לסופ"ש, כי תמיד יש שאריות מארוחת שישי לצהרי שבת, כך שנראה לי שיעבור גם אצל שומרי שבת, אם כי אל תתפסו אותי פה במילה


חומרים

2 כוסות אורז (סיר גדול, כן?)
ירקות למיניהם: תפו"א, בטטה, גזר, דלורית, כרובית, קישואים, קולרבי- הכל הולך
חוצמזה הרבה בצל ושום, כי זה תמיד מוסיף
נתחי בשר לבחירתכם, אפשר גם עוף!
שמן קוקוס
במחלקת התבלינים הולכים אצלי בימים אלה: מלח גס, פלפל שחור, אבקת קארי, פפריקה מעושנת
מים

אופן ההכנה

למטה שמתי את האורז, כדי שיספח את הטעמים שיגיעו מלמעלה, ביחד עם קצת תבלינים


מעל זרקתי תפו"א ונתחי בשר ש"סגרתי" על מחבת עם שמן קוקוס





ואז טיגנתי 2 בצלים גדולים קצוצים היטב והוספתי כמה שיני שום פרוסות בסוף


שנזרקו מעל הבשר והכל

ואז הגיעו שאר הירקות, עוד תבלינים ומים (אפשר כמובן ציר עצמות למי שיש, עוד אין לי...)



30-40 דקות בחום גבוה 260 מעלות ככה
ואז הורדתי ל 150 לעוד 3-4 שעות.
מדיי זמן מה הוספתי מים, כדי שהכל לא יתייבש


מסקנה: פחות מדיי מלח...

רגע, רגע, חייבים לצלם לאינסטה

מוסיפים רק סלט וזהו, יש ארוחה מפוארת
שבת נפלאה עם הרבה בני משפחה אהובים וחברים טובים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה