"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שני, 24 באוגוסט 2015

סלט חצילים בסגנון תאילנדי

טוב, הגעגועים מביאים אותי לייצר כל מיני מנות בהשראת... דומות ל... בטעם של...
מה לעשות! תאילנד יושבת לי חזק בלב, כבר שנים!!!

אחרי שהתגלגלו לפה כמה חצילים, הכנסתי אותם לתנור כדי לראות מה יצא מהם...




אחד הפך לעיגולים בתנור עם שמן קוקוס ומלח. נאכל כמו שהוא וגם בצורה יצירתית כזו


"סנדביצ'ון" חציל- מוצרלה- רימונים

ומהשניים האחרים הכנתי סלט מהמם שיצא בסגנון תאילנדי.
עד הרגע האחרון לא ידעתי מה יצא ממנו. הפתעה גם בשבילי

חומרים

2 חצילים
3-4 שיני שום
מיץ מחצי לימון
2 כפות שמן קוקוס
2 כפות פתיתי קוקוס מיובשים
1 כף משחת קארי תאילנדי אדום *** לדפ"מ SCD צריך לבדוק, אולי להחליף בתבלינים בודדים מתאימים ***
כמה עלי בזיליקום
מלח, פלפל לפי הטעם
אופציונלי: 2-3 כפות גרעיני רימונים

אופן ההכנה

קולים את החצילים בתנור או על הגז, איך שאתם אוהבים.
כשהם רכים מבפנים מניחים להצטנן קצת ואז מסירים את הקליפה ומוציאים את "בשר" החצילים.
מניחים זמן מה במסננת להגרת הנוזלים.

מכניסים את כל החומרים ביחד למעבד מזון ומעבדים עד למרקם אחיד של ממרח.

אפשר לשלב עם אורז ותבשילים, לאכול על לחם/ פריכית וכו', ביחד עם ביצים ועוד ועוד.

בתאבון!




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה