"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום רביעי, 16 בספטמבר 2015

מתוקים שהכנתי סביב השנה החדשה

טוב, לא הכנתי ממש לראש השנה, אולם יצא לי להכין רגע לפני ורגע אחרי.
ויצא ממש מגניב, אז חשבתי לשתף!

לא יודעת למה, לאפייה יש את הכי תחושת בית עבורי.
ודווקא אני לא מהאופות ובטח מאז שאני בלי קמח בשנים האחרונות...
ואולי דווקא בגלל זה אני מוצאת את עצמי ממציאה, מאלתרת, לוקחת מתכונים שמצאתי ומשנה להם מרכיבים כך שיתאימו לצרכים שלי ויהיו "כשרים" בעיניי
ואולי בגלל שבשנה של הטיול היינו בלי תנור וזה היה לי חסר.

בכל מקרה, החלטתי להכין מאפינס תפוח בדבש לקראת ראש השנה.
טכנית לא היה בהם דבש, רק תמרים וקצת סילאן, אבל ההרגשה הייתה דומה.
קצת אילתור על מתכון מתוך הספר של אלנה אמסטרדם

ואחרי שנגמר החג ראיתי שנשארו לי בננות בשלות ונתקלתי במתכון למאפינס צ'אנקי מאנקי שהדליק אותי, אז הכנתי משהו בסגנון. לא מאפינסי, יותר עוגתי/ בראוניני כזה

מאפינס תפוחים בדבש

חומרים

2 כוסות קמח שקדים (או שקדים טחונים היטב)
מעט מלח
1 כפית מחוקה סודה לשתייה או אבקת אפייה ללא אלומיניום
1 כף קמח קוקוס
כפית קנמון
4-5 כפות שמן קוקוס
3-4 כפות סילאן/ דבש/ מייפל אמיתי
ביצה 
1 כף תמצית וניל
2 תפוחים (תחליטו לבד מאיזה סוג, הכל הולך)
3-4 תמרים

אופן ההכנה

מחממים תנור ל 180 מעלות.
משמנים תבניות מאפינס עם מעט שמן קוקוס, או מכינים מנג'טים בגודל הרצוי על תבנית אפייה.
מערבבים היטב את החומרים היבשים: קמח שקדים+ קמח קוקוס+מלח+קנמון+סודה לשתייה/ אבקת אפייה.
במעבד מזון מערבלים תפוחים ותמרים למחית אחידה.
מוסיפים שמן קוקוס, סילאן, ביצה ווניל ומערבלים לתערובת אחידה.
מוסיפים את התערובת היבשה לרטובה במעבד המזון ומערבלים עד לקבלת תערובת אחידה.
מעבירים לתבניות המאפינס ואופים כ-30 דקות, או עד שקיסם שהוחדר למרכז המאפין יוצא יבש.
מוציאים מהתנור ומניחים להתקרר במשך כ-20 דקות לפני שמוציאים מהתבניות.

אלה מאפינס לא מאד מתוקים ומתאימים לקחת לביה"ס, כארוחת בוקר מהירה ומזינה, או כארוחת ביניים.
נסו לאכול עם שמנת של פעם... יאמי!


נשבעת שהיו יותר...
הילדים טרפו אותן...
ודווקא זה שהכי מאתגר באוכל אכל הכי הרבה מהן. הפתעה!

חיתוכיות צ'אנקי מאנקי

שאבתי את הבסיס מהמתכון של ה paleo parents אולם שיניתי אותו, בעיקר לכיוון הלא טבעוני...
פשוט כי לא היו לי חלק מהמצרכים, אז עשיתי התאמות לפי מה שכן היה לי.
ולא הכנתי כמאפינס, אלא כעוגה/ חיתוכיות.
יצא נחמד, בפעם הבאה אנסה עם חמאת השקדים (שקדיה) במקום השמנת. מסקרן אותי איך זה יצא...


מה עושות אמהות בלילות...


חומרים

2 בננות בשלות (מה שהתחיל את הכל...)
6 תמרים (השתמשתי במג'הול)
1/2 כוס שמנת של פעם *** לדפ"מ SCD להחליף בשמנת קוקוס או להוריד ***
1/2 כוס קמח קוקוס
1/4 כוס שמן קוקוס במצב צבירה נוזלי (הכנתי כשמזג האוויר עוד חם...)
1/4 כוס חמאה
כפית אבקת אפייה ללא אלומיניום
מעט מלח
כף תמצית וניל
2 כפות טפיוקה (אפשר להחליף בקקאו לכיוון שוקולדי יותר) *** לדפ"מ SCD אפשר לוותר ***
לציפוי topping- אופציונלי: חופן שוקולד צ'יפס/ קוביות שוקולד מריר איכותי חתוכות וחופן אגוזי מלך קצוצים
*** לדפ"מ SCD אפשר לוותר ***

אופן ההכנה

מחממים תנור ל 180 מעלות.
משמנים תבנית/ תבניות מאפינס עם חמאה/ שמן קוקוס.
במעבד המזון מערבלים את הבננות והתמרים לעיסה אחידה.
מוסיפים את שאר החומרים, מלבד אלה של  הציפוי. אם יש צורך עוצרים את הערבול ועם מרית מכנסים את כל התערובת פנימה למרכז.
מכניסים את התערובת לתבנית/ לתבניות המאפינס.
מוסיפים את חומרי הציפוי מעל ובמעין לחיצה פנימה ומשגרים לתנור לכ-20 דקות, תלוי בתנור שלכם.
מוציאים ומצננים במשך 30 דקות לפחות עד שמוציאים, חותכים ומתעסקים




שנה טובה ומתוקה!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה