"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 22 באוקטובר 2015

עוגיות יומולדת- כי מי יכין לי, אם לא אני?

חלף עבר לו יום הולדתי ה-41 שבמקרה היה גם יום העתיד ב"חזרה לעתיד 2" (קטעים, נכון?) [ועוד במקרה, אם אינני טועה, זה גם יום ההולדת של ביבי. לא שראיתי שמציינים זאת בימים אלה. יש לי זכרון עמום משנים קודמות. אני זוכרת נכון? טוב, זו לא עובדה שאני ממש מרגישה בנוח איתה, אחרי הכל...]


זה קטע חדש, או מה?
הפתעה מעניינת...
מצד אחד, לגמרי ספוקי ואח גדול והכל
מצד שני, זה גם מדליק! רק שבפעם הבאה ינסו לדייק עם הטעם שלי באוכל 


מאחר ואני לא יכולה סתם לקנות לי עוגת יומולדת, או שמישהו יכין לי, כי אני לא אוכלת קמח וגלוטן ומאחר ואני חיה בחור מקסים שכזה אין פה איפה לקנות משהו אלטרנטיבי.
וחוצמזה, מה פתאום לקנות? אני אוהבת להכין לבד!

אז הכנתי לי עוגיות עם כל הדברים שאני אוהבת בפנים

חומרים

3 בננות בשלות
2 ביצים
1 ורבע כוסות קמח שקדים
2 כפיות קמח קוקוס
1-2 כפות דבש
1/2 כפית קנמון (בערך)
1 כפית תמצית וניל *** לדפ"מ SCD צריך לבדוק, אולי להסיר ***
קוביות שוקולד מריר חתוכות קטן קטן (אולי 3 שורות?) *** לדפ"מ SCD ללא שוקולד ***
1 כפית אבקת אפייה (ללא אלומיניום), אפשר גם סודה לשתייה (עכשיו נזכרתי מה עוד רציתי לקנות אתמול בשוק...) *** לדפ"מ SCD סודה לשתייה ***
בערך כף שקדיה, אולי קצת יותר

אופן ההכנה

מחממים תנור ל-180 מעלות.
מכינים תבנית עם נייר אפייה.
בקערה מועכים את הבננות, שוברים פנימה את הביצים לקערה ומערבבים היטב.
מוסיפים את הקמחים לערבוב ואת כל שאר החומרים עד שכל התערובת מעורבבת היטב למשהו דיי מגובש ודביק.
מורידים בכל פעם כף מהתערובת לנייר האפייה. נראה לי שיצאו איזה 18 עוגיות... פחות או יותר.
אופים כ-15 דקות, אולם אני ממליצה להיות בקשר עם העוגיות מדיי כמה דקות, כדי שלא יישרפו.
כשהן יוצאות הן צריכות קצת זמן צינון/ התייצבות סופית לפני שאוכלים או מגישים




מזל טוב לכולנו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה