"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 20 בדצמבר 2015

כדורי קוקוס- תמרים

במקור המתכון הזה נמצא בפוסט הזה, אולם כבר הרבה זמן שכשאני שולחת את הקישור הזה לאנשים שמבקשים אני מקבלת תגובות על כך שזה לא שם.
אז מאחר וזה באמת משהו כל כך שגור אצלנו בבית, שכמעט תמיד נמצא במקרר, מגיע לכדורים האלה מקום של כבוד והגיע הזמן לתת להם פוסט פרטי משל עצמם

חומרים

1/2 ק"ג פתיתי קוקוס [עם הזמן גיליתי שככל שהקוקוס טרי יותר ויבש יותר, התוצאה טובה יותר]
*** לפרוטוקול האוטואימוני AIP לאכול במידה המתאימה ***
10-15 תמרים (תלוי בזן שלהם ובמתיקות הרצוייה. כדאי להתנסות ואפשר בהחלט להפחית מינון)
אופציונלי: קנמון טחון, תמצית וניל אמיתית, ג'ינג'ר טחון, הל טחון ו... השמיים הם הגבול
*** לדפ"מ SCD להכין רק עם תמרים בשלים ללא תוספים למיניהם ***

אופן ההכנה

במעבד מזון או בבלנדר חזק (ויטמיקס, JTC ודומיהם) מעבדים את פתיתי הקוקוס לחמאת קוקוס. כמו במתכון הזה.
כשחמאת הקוקוס מוכנה, מוסיפים את התמרים (ללא החרצנים, כמובן) ואת שאר חומרי הטעם, אם בוחרים בהם (במרבית המקרים אני מכינה רק מקוקוס ותמרים) ומערבלים לעיסה אחידה.
מעבירים אותה לקערה ובידיים יוצרים עיגולים בגודל הרצוי לכם- שמן הקוקוס שנשאר על הידיים מזין אותן גם! בונוס למכינים...
מאחסנים את הכדורים במקרר ומשלבים בארוחות בוקר, ליד הקפה/ תה, לאירוח, כקינוח אחרי ארוחה ועוד