"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 14 בינואר 2016

בין פאי תפוחים לעוגה למאפין ל... משהו

קבלתי שאלת וואטסאפ בבוקר ממטופל שעושה גירסא מותאמת של הפרוטוקול האוטואימוני



כן, אפשר.
לא, לא לבד



כשסיימתי לענות הבחנתי שאחד הילדים השאיר על השיש תפוח ירוק (כמעט היחיד שאוכלים פה, בכמויות!!!) אחרי שלקח ביס אחד וזהו.
מתסכל מצד אחד, כי מה אפשר לעשות איתו? ומי יסכים לאכול אותו עכשיו?
מצד שני, בדיוק עם תפוח כזה אוכל לנסות את מה שהצעתי עכשיו בוואטסאפ.

למה לא באמת?

גירדתי את התפוח לקערה, הוספתי כף גדושה מאד של קמח קוקוס, כפית נאה של קנמון, כוס חלב קוקוס שומני ונטול חומרים משמרים וצלוחית קטנה של פתיתי קוקוס שנשארו על השיש, מיותמים גם הם (הרכיב הזה ממש אינו חובה, אפשר לוותר עליו)




ערבבתי היטב, הכנסתי לפיירקס משומן קלות בשמן קוקוס, שיטחתי ו....יאללה לתנור- על 180 מעלות לכ-30 דקות




נתתי לפאי התפוחים להתקרר ולהתייצב מעט


או בעצם לפאקמן תפוחים
מאחר ואני לא עושה AIP הרשיתי לעצמי לאכול אותו עם שמנת של פעם וקוביית שוקולד מריר מריר כזה (80 או 90 אחוז), אם כי בהחלט אפשר גם בלי... עם אבוקדו ליד למשל...



ואני בכלל לא אוהבת פאי תפוחים... יצא פצצה! לא יציב כמו עוגה בחושה, במרקם קצת רך יותר, אולם לגמרי מגניב וטעים.
מתאים לארוחת בוקר/ ערב, כקינוח או כתוספת לארוחה. אפשר לקחת את זה גם לכיוון המלוח, אם רוצים. היי, אל תשללו מראש, אני עפה פה, אוקיי? וכמובן גם להוסיף לזה ירקות לעוד נפח, אם רוצים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה