"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום רביעי, 27 בינואר 2016

מרק כרוב ותפוחי אדמה

הקור הקררררר הזה עושה לי אסוציאציות מזרח אירופאיות עתיקות.
ומה יותר מזרח אירופאי מכרוב ותפוחי אדמה? [ מה עוד גדל שם בחורף בכלל?]
אבל לא, אני לא אכין מרק אירופאי קלאסי כמו שסבתא שלי אולי הייתה מכינה... לא אני.
אני צריכה להוסיף גם שמן קוקוס, ג'ינג'ר, כורכום, ציר עצמות... ככה יהיה לנו טוב יותר (לדעתי)

חומרים

2 כפות שמן קוקוס
2 בצלים
כרוב לבן (ירוק?) בינוני חתוך לרצועות
4-5 תפוחי אדמה חתוכים לקוביות קטנות יחסית
5-6 שיני שום קצוצות
פיסת ג'ינג'ר מגורדת
פיסת כורכום מגורדת
1-2 כוסות ציר עצמות
מלח, פלפל, פפריקה מעושנת

אופן ההכנה

בסיר גדול מחממים שמן קוקוס ומטגנים בצל להזהבה. מוסיפים את הג'ינגר ואת הכרוב ומערבבים היטב במשך מספר דקות.
אחרי כמה דקות מוסיפים את תפוחי האדמה ואת הכורכום וממשיכים לערבב עוד כמה דקות



ואז מוסיפים את ציר העצמות לערבוב ועוד מים שמכסים את הירקות. אפשר יותר נוזלים או פחות, לפי מידת הסמיכות שמעוניינים לייצר עבור המרק.
מביאים את המרק לרתיחה ומוסיפים את התבלינים.
מבשלים עוד כ-20 דקות, עד שהכל מתרכך ומתבשל. טועמים ומתקנים תיבול.

המרק נפלא כפי שהוא, ואפשר גם לשלב בתוכו קציצות, נתחי בשר, אורז, אטריות כאלה ואחרות ועוד ועוד


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה