"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 14 בפברואר 2016

מה שאכלנו בשבוע שעבר

לא תמיד חייבים חידושים...
לפעמים יש דברים שעובדים טוב, ולכן אנחנו חוזרים אליהם שוב ושוב...


ביצים עם שפע ירוקים



בכיוון השעון: כרובית בתנור עם שמן קוקוס, נקניקיות, חצילים קלויים בתנור, פלפל אדום
ומיי סלק כבוש

קוביות טופו בסויה (ללא גלוטן) וסילאן
יש לי בת אחת שממש אוהבת את המנה הזו ומבקשת ממני כבר הרבה זמן שאכין, בסוף נכנעתי :-) 

מנה מחוברת של מרק כתום+ קציצות שנאפו בתנור

שלב 1 של מיני סלקים


שלב 2 של מיני סלקים, אחרי שבילו בתנור עם שפע שמן קוקוס וקצת מלח

5 סוגי ירוקים בדרכם להפוך לפשטידה: עלי סלק, פק צ'וי, שמיר, פטרוזיליה וכרישה

ביחד עם 4 ביצים, מלח, פלפל, מיכל שמנת מתוקה וכוס חלב קוקוס עתיר שומן

רוזמרין קצוץ, טימין, מלח, פלפל, אבקת שום עם שמן זית


שנשפכו על קוביות תפוחי אדמה ונכנסו לתנור לצלייה ארוכהההה

נתח אסאדו וספייר ריבס טלה נמשחו במרינדה של:
מלח פלפל, הל טחון, קנמון טחון, פפריקה מעושנת, כורכום, אבקת שום, מעט מיץ לימון ומעט סילאן
אלה נכנסו לתנור בחום גבוה לכמחצית השעה ואז לעוד 3-4 שעות בחום נמוך יותר (130 מעלות בערך).
יצא אלוהי!

בכיוון השעון: שאריות הבשר הנ"ל מיום האתמול, אורז צהוב ותבשיל דלעת עם שום ורוזמרין, סלט ירוק וטחינה

פולקע'ס מתובלים רגע לפני שנכנסו לסיר לבישול איטי בבוקר עם כמה ירקות, ביום בו לא הייתי בבית כדי לבשל- הפתרון האולטימטיבי לימים כאלה, ובכלל!

גרמני משהו, נכון?
נקניקייה של מרינדו
 עם כרוב כבוש בייתי

ימבה סלרי למרק ירקות על בסיס ציר עצמות 
שיהיה שבוע נעים וטעים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה