"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 27 במרץ 2016

מה אכלנו לאחרונה

טוב, אתם כבר בטח מכירים את זה שכל כמה זמן אני ממש צריכה לפרוק את כל תמונות האוכל מהתקופה האחרונה (אני מצלמת כמעט על בסיס יומיומי ומעלה לאינסטגראם, למי שעוד לא עוקב אחריי גם שם).
אז הנה, מצעד התמונות התקופתי, תהנו!

מרק מהיר שהכנתי כמה בקרים כשאני ואח"כ גם בעלי לא הרגשנו טוב.
על בסיס ציר עצמות
זה ממש עזר והעביר את התחושה, בלי מחלה אח"כ.
שווה!

מכינה קוואס (משקה של מיי סלק מותססים)
פעם ראשונה עם whey שנשאר לי מהכנת הלבנה מיוגורט

ארוחה רגילה באמצ"ש עם
סלמון בתנור, תפו"א אפויים עם הרבה שמן קוקוס וסלט ירוק

ניצלנו הזדמנות שבעלי לא היה במשך יומיים ועפנו על בייקון (בלי חומרים משמרים למיניהם)
[מנסה להיזכר מה זה הצהבהב מימין... וואללה, לא זוכרת!]

משמאל לימין: ירקות בתנור עם שמן קוקוס, ירקות במחבת עם השומן שנשאר מהבייקון (הפרדתי, כי לא כולם אוכלים), פשטידת עלים ירוקים (על בסיס המתכון ל"פשטידת עצלנים"), אורז בסיר ועוגת יומולדת לאחיינית שלי שגיסתי הכינה מהספר הזה, אם אני זוכרת נכון את מה שנבחר בסוף

שאריות מהפשטידה הזו לארוחת בוקר יומיים לאחר מכן
עם שמנת של פעם
יאמי!

שילוב בין שאריות של 3 ארוחות שונות:
אורז צהוב, שעועית ירוקה עם שמן זית ותבשיל בשר עם בטטה

ארוחה רגילה לחלוטין באמצ"ש: המבורגר 100% בשר, כרובית ולפת בשמן קוקוס בתנור ומוחמצי שומר ובצל

בטטה שהייתה על האש (ליד ההמבורגר. אם כבר מדליקים מנגל...) וירקות
ארוחת ערב

על אותו מנגל בעלי הציע שנשים גם חצילים, בסוף יצא מהם סלט חצילים 'על האש' אמיתי
זה התווסף לחביתת ירק של בוקר עם גבנ"צ, סלט עם אבוקדו וזיתים (הייתה לי דודא לזיתים! מכירים את זה?) וכמה תותים, לפני שגמד התות המחסל יעלים גם אותם...
ארוחת בוקר של היום שאחרי
ככה זה, ארוחה מובילה לארוחה, המובילה לארוחה, המובילה לארוחה...

צלחת ירקות שעמדה על השולחן בבית בימי חופשת פורים
כל אחד אכל את מה שהוא אוהב

משלוח מנות תוצרת בית שהגרלנו.
אז נכון, יש הרבה מאפים (תוצרת בית), אולם גם התייחסות אלינו הפליאוליתים בחבורה בדמות מאפה ללא קמח וסוכר, עם שמנת ותותים ורטבים מלוחים (פסטו וצ'ימיצ'ורי).
תודה!

הפסטו מיד נכנס לחביתת הערב עם גבנ"צ ופלפלים
וכמה עלי רוקט שקפצו ממשלוח הירקות שעוד נשאר על השולחן

עונת הארטישוק כבר כאן!!!

מרק של דלעת יפנית, חלב קוקוס ופסטו
יאם!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה