"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 12 באפריל 2016

קראמבל בננה ותמרים על בסיס קמח שקדים וקוקוס

במקור הכנתי את זה למוצאי יום כיפור, בהשראתה של ענת פרנק סלמי.
היום חברה שאלה אותי על קראמבל עם קמח שקדים ומדיי פעם עולה המתכון הזה שוב בקבוצת הפייסבוק שלי.
אז החלטתי לתקן את המצב ולהנגיש את המתכון הזה כך שלי יהיה הכי קל בעולם למצוא אותו כשאחפש לתת לאחרים.

המתכון הזה אפילו כשר לפסח, מתאים לנמנעים מגלוטן, לאוכלי הפליאו וגם אפשר לטבען ולהכשיר אותו- בקיצור מושלם!


5 בננות חתוכות לעיגולים ו-2 תמרים קצוצים

שוקולד מריר מגורד מעל

קראמבל:
1 כוס קמח שקדים
1/2 כוס קמח קוקוס
2 כפות דבש (סילאן, מייפל גם הולכים)- טבעיים, כן? בלי תוספות סוכר למיניהם
3 כפות חמאה קרה חתוכה לריבועים
מערבבים היטב ביד

שופכים מעל הפירות ומהדקים קלות
פס קנמון מעל
180 מעלות לתנור חם
10 דקות
אפשר לאכול חם/ קר עם משהו ליד נגיד גלידה, קצפת משמנת, או משמנת קוקוס, יוגורט, שמנת של פעם ועוד ועוד.

אפשר לגוון את מיני פירות, להוסיף פירות יער, או חמוציות, או אגוזים שלמים יותר, אפשר להוסיף שוקולד בייתי נוזלי.
אפשר להחליף את החמאה עם שמן קוקוס (ואני גם דיי בטוחה שעם חמאת קקאו, לא ניסיתי).
פה ענת מציעה להכין עם הקראמבל עוד דברים, כמו קינוחים אישיים.

הכל פתוח והרשות נתונה.
רק תעופו ותהנו!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה