"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שני, 6 ביוני 2016

לביבות בשר מעולות של nom nom paleo

מישל טאם, הידועה בשם nom nom paleo היא אחת מבלוגריות האוכל/ מתכונים הכי מוכרות ומשפיעות בעולם הפליאו.
היא מדוייקת, מסבירה מעולה ויש לה מתכונים פשוט נפלאים ומעוררי השראה.
היא ומשפחתה- בעלה ושני ילדיהם- כתבו ביחד ספר מתכונים משגע, עיצבו דמויות משחק קטנות, השיקו אפליקציה ותכנית אודיו (פודקאסט) ויש באמתחתם שלל פרוייקטים מעניינים וכיפיים.
שווה לעקוב אחריהם!

לפני כמה ימים נתקלתי בסרטון הוידאו שמישל עשתה לפייסבוק שלה של egg foo young או משהו בסגנון.
התמונות שלה מגרות, המתכון פשוט וקל להכנה ובמקרה.... נשארו לי קציצות שאף אחד כבר לא רצה לאכול והיו חייבות שדרוג ושינוי אדרת והיו לי מרכיבים נוספים, כמעט דומים למה שהיא השתמשה.
אז החלטתי להכין.

תקראו את המתכון שלה, או תראו את הוידאו ותכינו לכם את הפנקייקס/ לביבות/ קציצות האלה- הן מעולות!

היא משתמשת בתרד קפוא מופשר
אני חלטתי חבילת תרד וסחטתי

כל הבלאגן

צד אחד 2 דקות בערך

עוד דקה ואולי קצת יותר לצד שני

ארוחה נפלאה, עם פטריות בתנור עם שמן זית ומלח
כשהן היו מוכנות הוספתי מעל קצת חומץ בלסמי, בשביל הטעם- יאמי!
ולמי שבכל זאת מעוניין בעיברות של המתכון, הנה

חומרים

6 ביצים
1/4 כוס קמח קוקוס
כפית רוטב דגים או כל תחליף מלוח שעובר מבחינתכם (אני השתמשתי בקוקונאט אמינו'ס ומלח גם יחד)
1/2 כפית חומץ תפוחים
כוס נתחי בשר מבושל/ שאריות שתחשקו בהם (אני השתמשתי ב-5 קציצות אפויות שנותרו לי) אפשר גם עוף/ דגים
חבילת תרד קפוא/ טרי חלוט וסחוט היטב
2 בצלים ירוקים קצוצים (אני השתמשתי בחצי בצל רגיל, זה מה שהיה לי)
חופן כוסברה קצוצה (לא היה לי. פטרוזיליה עשתה את העבודה)
1/2 כפית סודה לשתייה
פלפל שחור
שומן הטיגון החביב עליכם (היא משתמשת בגהי, אני השתמשתי בשמן קוקוס)

אופן ההכנה

בקערה מערבבים היטב ביצים, קמח קוקוס, משהו מלוח וחומץ תפוחים.
מוסיפים את הבשר, הירוקים, הסודה לשתייה והפלפל השחור לערבוב טוב טוב.
במחבת מחממים את השמן (לא צריך המון) ומכינים את הלביבות 3-4 בכל נגלה, בהתאם לגודל המחבת שלכם. חשוב לא לגדוש את המחבת מדיי.
2 דקות מצד אחד, עם שיטוח טוב ואז עוד 1-2 דקות מהצד השני.
חוזרים על השלבים עד שכל הכמות של התערובת מוכנה. נדמה לי שבסוף יצאו לי 12 לביבות



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה